• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mest lättsålda husbilen?

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mest lättsålda husbilen?

Jeg blir dårlig når jeg ser husbil, treverk og isopor isolasjon. Garanti for problemer. Har tyske venner med en gammel Flair som har rullet over 200000km, som de kjøpte ny. Det er vel den eneste bobilen hvor jeg noensinne virkelig har følelse av at det er kvalitet, fortsatt skrammel og problemfri.
Denne ville jeg vurdert om den var tre/isopor fri:
Niesmann + Bischoff Flair 8000 i als Integrierter in Illingen
Som alle Flair er den med styroform isolasjon og uten tre i skjulte konstruksjoner. Denne bilen er av første serie bygget på Iveco Daily 60C15. Jeg ville med min kjennskap til Flair si at dette er en meget holdbar bil. Eneste svakhet er muligheten for kondensvann i hjørnene bak i garasjen, dette kan skade i indre gulv i garasjen. Standard reparasjon er å fjerne skadet trevirke og støpe igjen med epoksy, platen som skades er en 10 mm plywood som før 2006 ikke var behandlet mot langvarig fukt. Biler som har gått i sydlige deler av Tyskland har som regel ikke skaden, det blir sjelden kondens i lengre perioder der.
 
F

F.d. 53676

Guest
Sv: Mest lättsålda husbilen?

Då har jag köpt mig en husbil. Blev en annan Eura av samma modell, fast utan fukt och mindre mil. Nu ska firman gå igenom bilen och beställa vinterdäck. Så hämtning sker först nästa fredag. Det ger mig en vecka att fixa diverse småsaker jag vill ha till den. Tusen tack för all hjälp!
 
Toppen