• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mellangolv i garage.

R

RobbeS

Guest
Tänker sätta in ett mellangolv i garaget på min husbil och undrar nu vad för sorts skiva jag ska använda. MDF är ett alternativ men dom skivorna är ganska tunga. Det är ju också bra om skivan tål väta och är lite stadigare då en hundbur med tillhörande hund (Schäfer) kommer att bo där...
 
R

RobbeS

Guest

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mellangolv i garage.

En 12mm bjørk plywood som er understøttet på 3 sider burde ikke bøye seg ned mye selv med 100 kg last, men om den bøyer for mye så skrur og limer en fast noen tverrgående avstivere på undersiden som ikke kommer i konflikt med understøtningen langs sidene. Selv ville jeg brukt 10 cm brede stykker av samme plywood til denne avstivningen og 60 cm mellom avstiverene. Stivheten på dette blir mer enn med en 18mm skive som er mye tyngre.

12 mm benyttes som gulvplater i hus.
 
R

RobbeS

Guest
Sv: Mellangolv i garage.

Tack för tipsen.
Det blir en 15 mm OSB skiva och sen gör jag avdelare på undersidan som även fungerar som stöd. Får då fack för bord och stolar samt lite andra grejer som ska med. Tänker stryka på primer och sen måla skivan som ett lättare fuktskydd.
 
Toppen