• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemsförmåner

kullen

HBK Medlem
Inlägg
366
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Jag behöver ett nytt tankkort. Efter att firman lades ner försvann rabattavtalet med cirkel k. När jag tittar på dom medlemsförmåner som vi har hittar jag bara ett avtal med IDS från 2007, gäller det fortfarande? Det fanns också ett förslag från q-Star.
Har vi inget rabattavtalet med någon rikstäckande bensinkedja?
Klossen
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
IDS fungerar och aktuellt pris ser du i det senaste inlägget i tråden.

Mycket användbart över hela Europa.
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
366
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
IDS är bra, kan vara lite besvärligt att hitta mackarna, hade det på 90-talet, låg ofta i industriområden men det är säkert mycket bättre nu. Dom gubbar som står som kontaktpersoner, jobbar dom kvar?
 

Globe 1

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
18331
Medlemskap
2025
Jag använder ofta Qstar, då får man 25 öres rabatt per liter och med deras Smartkort där man sätter in pengar i förväg på kortet, så har man ytterligare 7 öres rabatt. Alltså totalt 32 öres rabatt per liter på pumppriset och det gäller på Qstar, Pump och Bilisten.
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
561
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Hej på er, jag kör en bensin bil och är också intresserad av rabatt på bränsle. Kan tänka mig att det finns fler som skulle uppskatta ett bra pris på bensin. Visserligen är det fler som kör diesel såklart, men kanske vi som kör bensinare kan få lite rabatt också ?
Visserligen så kommer jag att köra min gamla husbil ändå, då jag njuter av de resor min gamla bil och jag ger oss ut på.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag är medlem i M och där får man utan kostnad ett Mastercard från PREEM. Det ger 40 öre rabatt/L bränsle.
Man får även bonus på annat som man köper på kortet. Dessutom en hyfsad ränta om man sätter in pengar på kortet som annars är ett kreditkort.
Tillsammans betalar det mer än väl årsavgiften för M-medlemskapet som i och för sig ger andra fördelar.
 

Roger och Maria

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
1226
Medlemskap
2026
Jag är medlem i M och där får man utan kostnad ett Mastercard från PREEM. Det ger 40 öre rabatt/L bränsle.
Man får även bonus på annat som man köper på kortet. Dessutom en hyfsad ränta om man sätter in pengar på kortet som annars är ett kreditkort.
Tillsammans betalar det mer än väl årsavgiften för M-medlemskapet som i och för sig ger andra fördelar.
Hej
Vi kör med samma upplägg, riktigt bra kort, har även husbilen och huset försäkrat samt vägassistans vi Motormännen
 

Mikael71

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Umeå
HBK-Nr
14629
Medlemskap
2024
Hej på er, jag kör en bensin bil och är också intresserad av rabatt på bränsle. Kan tänka mig att det finns fler som skulle uppskatta ett bra pris på bensin. Visserligen är det fler som kör diesel såklart, men kanske vi som kör bensinare kan få lite rabatt också ?
Visserligen så kommer jag att köra min gamla husbil ändå, då jag njuter av de resor min gamla bil och jag ger oss ut på.

Jag skaffade ett ÅFA kort som gäller på Preem & SÅIFA kör mycket bensin och även Diesel. På fakturan jag fick nu senast var det 62 öre rabatt på bensintankningarna.
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Tallolja Rapsolja Haft problem med både traktorer och grävmaskin , maskiner som står stilla längre tider på året med inte alltid fulla tankar, är det normalt att man då ska få problem med alger i tanken., så var det inte förr när diesel var dieselolja och inte en massa tillsatser . var det inte KIA som gick ut till sina kunder att dom skulle undvika Preems bränsle .
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Jag med i möjligaste mån, hållit på med maskiner i många år,kan ha blivit arg nån vinter när man tankat dåligt temphärdat bränsle men inget har ju hänt bara dieseln tinat upp så var det ju bara å köra sen fungerade som vanligt
, Men nu om man får alger i tanken då kan de bli dyrt, å då menar ja j.....t dyrt.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag tankade alltid IDS diesel med få undantag efter att några gånger tankat på Preem och Jet/Ingo och blev besviken. Märkbar skillnad på motorns styrka och accelationen med IDS.
 
Toppen