• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemsförmåner?

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Tråkigt om du känner att du fått skit här, som Intresserad så borde man bara få positiv feedback, men med över 12000 medlemmar så kommer det alltid finnas olika tänkande och en del skit högar, men det är inget att bry sig om. Hade nog själv gått ur efter 4 månader om jag tog åt mig på svar som man fick när man frågade frågor om husbilen man hade köpt, vissa idiot förklarade en. Men sedan har man upptäckt att det är samma personer som är griniga och svarar nästa alltid med en touch av besserwisser!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Ha, ha, det var mycket intressant, att få vara med om när en "intresserad" visar sådant intresse för oss på HBK, dvs oss vanliga klubbmedlemmar, för att sedan döma ut oss helt och hoppa av för att vi inte "duger" hela vägen. Inget fel i det, varje man/kvinna väljer själv sitt eget liv & sina intressen! HBK medlemmar har hjälpt oss 2 med vårt husbilsbygge så att vi idag kan ligga 300 mil hemifrån fullt ombonade och med alla bekvämligheter vi behöver. Tack till alla Er som hjälpt oss och möjliggjort vårt nya leverne!!!

Jag tror inte alls att det handlade om några kronor och ören utan något helt "annat" som vi vanliga klubbmedlemmar varken är inblandade i, eller vill bli det över huvudtaget!

Lycka till Hundstina Två, hoppas du hittar det du söker för då blir även du lycklig & nöjd. Här kommer min favorit-"tänkare" och i princip lite av en livs-vägledare i det sociala rummet (ej att förväxla med Facebook):

images.jpeg
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Har man som Hundstina enda syftet med sin andra registrering att förkunna sitt ointresse att bli medlem så får man nog räkna med svaren.

Det tycker jag inte att hon gjorde från början, men efterhand som svaren blev allt mera arroganta blev också hennes svar motsvarande. Det är ju ganska mänskligt. Det hade ju varit ganska enkelt att svara t.e.x.: vi har ett bra försäkringsavtal med Folksam och ett bra telefonavtal med Tele2, och ett avtal som ger oss billigare diesel? :)
 

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Som ny här , så söker man nog tips , råd , information. Förmåner , ställplatser mm är bonus. Vist priset kan spela roll för vissa , men då har man inte råd med campingliv. Läste några inlägg , men nej. Låt inte det förstöra dan. Se det som en frisk fläkt.:music-icon:
Mats
 

ason275

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
25615
Medlemskap
2024
Som anmäld intresserad med ev. tanke på fullt medlemskap tycker jag faktiskt att hennes fråga är berättigad. Som ny har jag inte kollat igenom särskilt många trådar ännu men är denna tråden representativ för hur nivån ligger på kommentarer och svar i denna klubben ? Kommer säker ha en massa "dumma frågor" och då vill man ju inte "hudflängd"
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Matrisen på Hem sidan forteller det meste om forskjellene mellom de 3 nivåene med tillgang. Om noen ble provosert til å svare litt skarpt i denne tråden så er det bare å beklage. Tråden er ikke reprenstativ for nivå med diskusjon (muligens med unntak av fredag kveld - men det har andre årsaker :D )

Det finnes ikke dumma frågor, men det finnes dumma svar - og det finnes mulighet for Anmäl på hvert innlegg. Moderatorer klarer ikke å følge med på allt som skrives så de trenger hjelp fra brukerene.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Ason275, förstår inte riktigt vad du vill säga med detta. Antingen är man är man intresserad av att bli medlem & får ta del av medlemsförmåner eller också inte. Helt klart är att om man utnyttjar rabatterna så har man "tjänat in" medlemsavgiften. Att bli "hudflängd" är inget att oroa sig för, vi är som du vet många i klubben & vi har olika sätt att uttrycka oss på, ibland inte så diplomatiskt, tyvärr. Vi är ju bara människor. Läs gärna fler inlägg på hemsidan så förstår du att vi medlemmar bryr oss om & hjälper varandra så mycket vi kan. Att vara medlem, alltså "en i gänget" är en behaglig känsla & kan beroende på hur man engagerar sig ge väldigt mycket tillbaka ibland även kontakter & bekantskaper för framtiden.
 
Toppen