• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Med eller utan yttre antenner

harley01

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14702
Medlemskap
2024
Sv: Med eller utan yttre antenner

Det borde väl gå med en galvaniserad eller en aluzinkbehandlad stålplåt, då slipper man lackera plåten för den kommer med stor sannolikhet att börja rosta speciellt om man skall lackera tunt å det blir fult på taket. Jag antar att rostfri plåt går bort med tanke på magnetfästet. Är själv på g att skaffa någon form av yttre antenn.
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Sv: Med eller utan yttre antenner

Förmodligen går det med förzinkad plåt men den kan ju oxidera lite grann, vet inte om det spelar någon roll?

Jag gjorde något som jag skulle gjort direkt när jag satte antennen på plåten, nämligen att starta om routern. Nu ligger hastigheten på mellan 35Mbit till 40Mbit ner och 11Mbit upp, en klar förbättring. Och detta är i ett skymt läge bakom huset och en kulle där min mobil en Note 4 ,kommer upp i ca 8Mbit ner och 2Mbit upp. Alla mätningar inne i bilen i ett fönster.
 
Toppen