• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mc Louis 2012

F

F.d. 27589

Guest
Hej. Vi är helt gröna i husbilsvärlen. Har en mc Louis på gång 2012. Skulle vilja få råd på denna husbil vad jag bör tänka på innan jag köper den. Kanske konstig fråga men alla råd mottages
:wideeyed:
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Mc Louis 2012

Välkommen i husbilsvärlden :).
Kolla verklig lastvikt. Tänk på att personerna räknas in i lastvikten.
Färskt fukttest
Kamrem bytt?
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Mc Louis 2012

Fukt testa, kolla lastvikt, kontrollväg bilen, kolla att allt funkar (kyl på gas, 12v och 220v, värmare, vattenpump, bodelsbatteri, belysning, laddare) finns handböcker till bil och övrig utrustning, om köp från handlare se till att få garanti.
Kolla och provkör bilen, dokumentation, testprotokoll, vägmätare mot bilprovningsprotokoll, däck, byte kamrem osv.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Mc Louis 2012

Hej. Vi är helt gröna i husbilsvärlen. Har en mc Louis på gång 2012. Skulle vilja få råd på denna husbil vad jag bör tänka på innan jag köper den. Kanske konstig fråga men alla råd mottages
:wideeyed:

Vi köpte en McLouis 2012. Det var en fantastisk bil, mycket för pengarna. Inte något krångel alls. Efter något år så önskade vi en mer utpräglad vinterbil, Alde, dubbelgolv etc. Men för vår, sommar o höst så var bilen perfekt, hälsar Björn o Lena.
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
830
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Sv: Mc Louis 2012

Kolla även servicebok samt att bilen är en 2012 Eu5 kom ju 2012 är bilen byggd 2011 är den 2011 och Eu4 och ska då vara billigare, kan va värt o ha Eu5 med nya miljö zoner och krav framöver.
 
F

F.d. 27589

Guest
Sv: Mc Louis 2012

Tack för alla svar. Mycket att tänka på bilen har gått 900 mil så den är nästa som ny och priset är 499 000 är det ett ok pris.
 
Toppen