• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Maskinskadeförsäkring

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Jag har 8 år elller 12000 mil. En del år kvar tills dess. Finns det andra bolag som har längre tid eller mil i detta avseende?
 

Verkö

FD HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
8482
Medlemskap
2022
Sv: Maskinskadeförsäkring

Kollade runt lite inför förnyandet av min försäkring. Kan bara konstatera att Trygg Hansa och Folksam har 8 år och 12.000 mil. En klen tröst för dig men det är två som du kan stryka från din lista. :spinny:

Mvh
/Jörgen
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Maskinskadeförsäkring

Jag har 8 år elller 12000 mil. En del år kvar tills dess. Finns det andra bolag som har längre tid eller mil i detta avseende?
Detta e nåt som du själv kan påverka ställ dom olika bolagen mot varandra ska du se.:music-icon:
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Maskinskadeförsäkring

Rätta mig om jag har fel, men detta med att man har maskinskadeförsäkring på en husbil kom det med att man började kalla dessa för PB klass 2B ?????

För jag vill minnas att det inte fanns (gick inte att teckna)maskinskadeförsäkring när de flesta gick som lätt eller tung lasbil!

Eller är jag helt fel ute?

Anders
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Maskinskadeförsäkring

Jag har maskinskadeförsäkring och min Husbil är lätt lastbil.
Arne.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Maskinskadeförsäkring

Läste precis villkoren på Codan , det du nämnde är för vanlig bil. För husbil är det som
alla de andra 8 år 12000 mil!

Nä, jag skrev inte för vanlig bil! Jag skrev för min husbil som är dessutom är reggad som tung lastbil.
Har i och för sig aldrig nyttjan den så jag vet ju inte, men jag har det i text i alla fall. Vägassistansen vet jag fungerar, den var snabb och den kostade absolut ingenting.


Bästa Xxxxxx Xxxxxxxx
Din Husbilförsäkring har blivit förnyad.
Codan Försäkring tackar för förtroendet som du visar genom att ha din försäkring hos oss. Vårt mål är att du ska vara nöjd med service, skadehantering och pris.
Förnyelse av försäkring

Bifogat får du förnyelsen av din försäkring. Kontrollera att alla uppgifter i försäkringsbeskedet är korrekta. Har du frågor eller vill göra ändringar är du välkommen att kontakta oss.
Codan Försäkring Guld – exklusivt för dig som haft M Försäkring

Vi har redan tidigare kunnat erbjuda dig Sveriges förmodligen bästa bilförsäkring och en av marknadens bästa försäkringar för hem, villa och fritidshus. Men vi nöjer oss inte med det, nu förbättrar vi villkoren ytterligare för dig som är Guldkund hos oss.
Bilförsäkring

Som du säkert redan känner till innehåller vår skräddarsydda bilförsäkring fördelar som:
  • Att djurkollision ingår i grundskyddet
  • Gratis trafiksäkerhetstest – efter en olycka kan du testa bilen
  • Låga självrisker
Nu har vi dessutom kryddat försäkringen med:
  • Gratis Vägassistans* – snabb assistans om du blir stående, max tre ggr/år
  • Sänkt självrisk vid stöld – 1 500 kr
  • Förlängd maskinskada – 10 år eller 15 000 mil
  • Ingen självrisk vid glasreparation
*Den version av Vägassistans som vi erbjudit via M Försäkring byter nu namn till Vägassistans Plus. I övrigt innehåller den samma fördelar som tidigare och är fortfarande en tilläggsförsäkring.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Maskinskadeförsäkring

Tydligen har du som gammal kund en bättre försäkring än vad som erbjuds nu!

Men min fråga kvarstår är det monopolmarknad med 8 år och 12000 mil eller finns det undantag?
 
Toppen