• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Maskinskadeförsäkring

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Jag har läst några försäkringsbolagens villkor. Det finns en del bolag som inte har maskinskadeförsäkring på privatimporterade husbilar. De första två åren spelar ingen roll då man har nybilsgarantin, men när garantin gått ut blir det intressant att kunna teckna även maskinskadedelen.
Strider detta inte mot EU´s regelverk att inte diskriminera fordon från andra länder. Finns det något överklagande?
Är det någon inom klubben som har samma erfarenhet, eller har bra erfarenhet från ngt försäkringsbolag som inte har denna inskränkning.

:mad: Lars
 
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Maskinskadeförsäkring

Jag valde folksam, kan inte läsa i villkoren att privatimporterade undantas. Vissa bolag har inte ens maskinskada för husbilar!!

//Peter
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
963
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Maskinskadeförsäkring

Länsförsäkringar har en förhöjd självrisk på privatimport bilar. Utom om bilen importerats fabriksny. Då gäller samma som den vore såld i Sverige.
 
Toppen