• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Manualer

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har precis köpt Talbot, Peugeot J5, Citroen C25, Fiat Ducato manuals på CD. 1982-94 All models (4x4 included). Det finns säkert fler som är intresserade av denna CD.

Talbot Express, Peugeot J5, Citroen C25, Fiat Ducato. 1982-94 All models (4x4 included)

On cd & in pdf format. Fully compatible with windows XP, Vista & windows7

Includes many useful extras (see below)

Disc covers Engine models
Petrol, XM7T, XN1T, XN1TA (2.0)
Diesel, U25, 651, 661, 673, XUD9A (1.9 & 2.00)

Electrical components guide, giving details and part numbers for just about all electical components, including; cable wiring, connectors, fuses, panel switches, sundry parts, isolator switches, reverse alarms & mini buzzers, Horns, Flasher units, Diesel glow plugs, fuel injection relays, multi function relays.

Main topics covered in factory manuals include;
All engines (petrol & diesel), Clutch, Gearbox. Prop & Drive shafts, Diff rear axles (including 4x4), Front axle, Steering, Brakes, Suspension, Wheels & tyres, Electrical installation, Plus, much more besides.
Owners Handbook (all service & maintenance needs petrol & diesel).
Useful Extras: Battery charging, Carbs, Fridges, Toilets. Heaters.
Motor home Care & owners manual: Roof vents, Tyres & suspension, Zig units
+ more!
Electrical components guide, giving details and part numbers for just about all electical components, including; cable wiring, connectors, fuses, panel switches, sundry parts, isolator switches, reverse alarms & mini buzzers, Horns, Flasher units, Diesel glow plugs, fuel injection relays, multi function relays.

Det vore väl bra om vi kunde ha en ämneskategori som hette ex.vis MANUALER där vi kunde lägga in manualer för husbilar & på så vis dela med oss till varandra. Denna kategori skulle naturligtvis endast vara tillgänglig för medlemmar.

:yes: Bennie :yes:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Manualer

Att dela med sig av länkar där man kan köpa eller ladda ner manualer lagligt är inget problem.

Att dela med sig av manualer eller program på hemsidan utan medgivande från copyrightinnehavaren är inte möjligt eftersom detta är ett lagbrott.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Manualer

Att dela med sig av länkar där man kan köpa eller ladda ner manualer lagligt är inget problem.

Att dela med sig av manualer eller program på hemsidan utan medgivande från copyrightinnehavaren är inte möjligt eftersom detta är ett lagbrott.

Då sket detta sig. Tråkigt :msn_cry:, hade gärna delat med mig av denna CD.


Bennie:twitcy:
 

Dudde

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Dorotea
HBK-Nr
26994
Medlemskap
2021
Hej Bennie! Är intresserad av Din cd och undrar var jag köper den? Har letat men inte hittat något om Fiat 290 motor och husbil 1992.
mvh Curt
 
I

Isbjörninn

Guest
Hej Bennsan
Skulle det vara möjligt att få köpa din cd?

Bästa hälsningar Asbjörn
 
Toppen