Manualer i digitalt format

Tråd startad i 'Filer för Husbilen' av Bettan o Einar, 15 Mars 2011.

1. Ingrid & Thomas

Ingrid & Thomas HBK Medlem

Kommun:
    Mölndal
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    4340
    Sv: Manualer i digitalt format

Menar du att alla medlemmar utom du själv skall kunna fixa det dokument som du av någon anledning saknar? Jag blir faktiskt upprörd över ditt fördömande av oss som och då och då försöker hjälpa till när medlemmar ställer frågor i HBK´s forum!!!
    Vi har en jättetrevlig klubbgemenskap där vi träffas både på HBK websida och ute i verkligheten i såväl Sverige som i stora delar av Europa. På vad sätt är vi en klubb för inbördes beundran? Vi är en klubb som samlas kring ett gemensamt intresse nämligen husbilslivet!
    Thomas Eriksson

Anders W, Montreal, Pricken och 6 andra gillar detta.
  2. Avo o Laila

Avo o Laila HBK Medlem

Kommun:
    Uddevalla
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1338

Hej,om du läser mitt första inlägg så ber jag om ett tips om vart jag vänder mig för att få eller köpa en manual som säljaren inte hade eller kunde skaffa. (inlägg 30 )

Jag har inte bett HBK medlemmar om annat än tips på vart jag skall vända mig för att skaffa en manual till man HB. Har jag uttryckt mig felaktigt,ber jag om ursäkt.

Med vänlig hälsning. Avo Krönkvist

PS. Jag fick tips om en återförsäljare,ringde och fick en PDF-fil på mailen gratis. DS

Senast ändrad: 1 Mars 2017
    Alex72 gillar detta.
  3. Ingrid & Thomas

Ingrid & Thomas HBK Medlem

Kommun:
    Mölndal
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    4340

Ursäkta mitt lilla misstag - men det jag reagerade på var ju egentligen ditt utbrott mot oss nedan:

"Utan att få ett enda svar på mitt inlägg, måste jag konstatera att HB ägare som inte är medlemmar är betydligt mer hjälpsamma. I fortsättningen skall jag inte störa medlemmarna i klubben för inbördes beundran. Tack för mig."

Ditt allmänna omdöme om oss på grund av att du inte fått svar på en enstaka förfrågan är rent ut sagt bedrövligt!!!

Bengt&Siv, Montreal, Bennsan och 4 andra gillar detta.
  4. Avo o Laila

Avo o Laila HBK Medlem

Kommun:
    Uddevalla
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1338

Ursäkta, men kan man se det på annat sätt. / avo

5. Esbjörn48

Esbjörn48 HBK Intresserad

Kommun:
    Kumla

Har nån instruktionsbok / manualer till husbil C25 diesel

6. sm1nvv

sm1nvv HBK Medlem

Kommun:
    Gotland
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    25467

Jag kommer troligen inom kort att köpa en husbil och har sett ut ett objekt.
    Är ännu bara intresserad men kommer att bli medlem så fort vi köpt husbilen annars så känns det lite onödigt att bli medlem.

Nu har jag möjligheten att ladda ner manualer samt söka information fram tills köpet blir av.
    Det är inte säkert att jag blivit medlem om inte denna möjlighet funnits.

Har jag råd att köpa husbil har jag råd att vara betalande medlem med.
    Tror nog att de flesta tänker lika.

//Tommy

JonasS gillar detta.
  7. sm1nvv

sm1nvv HBK Medlem

Kommun:
    Gotland
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    25467
    Ja du Bennie då kan du få dela med dig av dina hemligheter då jag idag betalat in medlemsavgiften till husbilsklubben ;-) Vi bestämde oss för en Citroen C25 Detleff -90 som en kompis till oss tipsade oss om och då blev det läge att gå med i husbilsklubben.

Tommy

8. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    12368
    Välkommen i klubben. Förstår inte riktigt vad du menar, Jag är ju inte klubben utan det är alla vi medlemmar tillsammans. Om du har en specifik fråga så får du göra som vi andra, ställa den här på forumet så kanske någon som vet kan ge dej ett svar.

Bennie

9. Bengt&Siv

Bengt&Siv HBK Medlem

Kommun:
    Kalmar
    Hemsida:
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    18685
    Kan bidra med manual till panelen LT500 och EBL225.

Bifogade filer:

10. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    12368
    Lite manualer & elchema till Eura Mobil Acura, Activa, Contura & integra för den som behöver.

Bennie

Bifogade filer:

11. Mats/Inger Nilsson

Mats/Inger Nilsson HBK Medlem

Kommun:
    Kristianstad
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    19452
    Jag söker en manual till Weinsberg TI 650 MEG 2013 med Fiat 2,3 l Multijet 131 hk

12. boson18

boson18 FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    visby
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    26643
    Har precis ansökt om medlemskap och betalt. Skulle flytta min euramobil 96:a då batteriet började brinna. Jag han släcka skapligt fort men kan inte avgöra vad det är för relä närmast batteriet. Ett elschema vore guld värt. Verkstad tror jag blir alldeles för dyrt men vill verkligen inte skrota bilen. Har ju perfekt storlek på 5.95 när vi vill åka till fastlandet, går som personbil. Destination Gotland är ju inte billiga precis ens för oss bosatta på Gotland.

13. Addebc

Addebc HBK Intresserad

Kommun:
    Stockholm
    Jag har letat manual till Fiat Ducato 1.9 TD 1990. Hittat några döda länkar här på forumet... Någon som har en... Jag är ute efter en motormanual alltså... Dock allt av intresse... Går även bra att mailas: addebc@gmail.com
    Tack på förhand.

14. E.Bjord

E.Bjord HBK Medlem

Kommun:
    Forshaga
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    28274
    Även jag söker manual till en Fiat Ducato 1990. Om någon har tar jag tacksamt emot allt. e@bjord.se

15. Wessly

Wessly HBK Medlem

Kommun:
    Sala
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    25066
    Hej, har ni kollat på JKtower i Storbritannien? Finns digital där, är ganska säker på det. Kanske på flera andra ställen också.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.