• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Manualer i digitalt format

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Manualer i digitalt format

Hej,om du läser mitt första inlägg så ber jag om ett tips om vart jag vänder mig för att få eller köpa en manual som säljaren inte hade eller kunde skaffa. (inlägg 30 )




Jag har inte bett HBK medlemmar om annat än tips på vart jag skall vända mig för att skaffa en manual till man HB. Har jag uttryckt mig felaktigt,ber jag om ursäkt.

Med vänlig hälsning. Avo Krönkvist

PS. Jag fick tips om en återförsäljare,ringde och fick en PDF-fil på mailen gratis. DS

Ursäkta mitt lilla misstag - men det jag reagerade på var ju egentligen ditt utbrott mot oss nedan:

"Utan att få ett enda svar på mitt inlägg, måste jag konstatera att HB ägare som inte är medlemmar är betydligt mer hjälpsamma. I fortsättningen skall jag inte störa medlemmarna i klubben för inbördes beundran. Tack för mig."

Ditt allmänna omdöme om oss på grund av att du inte fått svar på en enstaka förfrågan är rent ut sagt bedrövligt!!!
 

Avo o Laila

FD HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1338
Medlemskap
2021
Sv: Manualer i digitalt format

Ursäkta mitt lilla misstag - men det jag reagerade på var ju egentligen ditt utbrott mot oss nedan:

"Utan att få ett enda svar på mitt inlägg, måste jag konstatera att HB ägare som inte är medlemmar är betydligt mer hjälpsamma. I fortsättningen skall jag inte störa medlemmarna i klubben för inbördes beundran. Tack för mig."

Ditt allmänna omdöme om oss på grund av att du inte fått svar på en enstaka förfrågan är rent ut sagt bedrövligt!!!

Ursäkta, men kan man se det på annat sätt. / avo
 

sm1nvv

FD HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Gotland
HBK-Nr
25467
Medlemskap
2022
Sv: Manualer i digitalt format

Jag kommer troligen inom kort att köpa en husbil och har sett ut ett objekt.
Är ännu bara intresserad men kommer att bli medlem så fort vi köpt husbilen annars så känns det lite onödigt att bli medlem.

Nu har jag möjligheten att ladda ner manualer samt söka information fram tills köpet blir av.
Det är inte säkert att jag blivit medlem om inte denna möjlighet funnits.

Har jag råd att köpa husbil har jag råd att vara betalande medlem med.
Tror nog att de flesta tänker lika.

//Tommy

Till att börja med tycker jag det är fel att intresserade skall ha tillgång till denna information. Då finns det ju ingen anledning att vara betalande medlem om man kan få så vital information gratis. Allt sådan här information tycker jag skall vara tillgänglig enbart för betalande medlemmar. Som intresserad förstår man snart att som betalande kan man få ännu mera intressant information & att ett medlemsskap definitivt lönar sig. Räcker det inte med att intresserade kan deltaga & ta del av vad som avhandlas på forumet? Själv skulle jag kunna bidraga med manualer för elsystemet (CBE) på äldre modeller av EuraMobil men kommer av princip inte att göra detta. Däremot kommer jag att dela ut denna information till dom medlemmar som vill ha. Jag säger som en känd politiker en gång sa :Nå'n j...a ordning får de va.:)

Bennie
 

sm1nvv

FD HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Gotland
HBK-Nr
25467
Medlemskap
2022
Ja du Bennie då kan du få dela med dig av dina hemligheter då jag idag betalat in medlemsavgiften till husbilsklubben ;-) Vi bestämde oss för en Citroen C25 Detleff -90 som en kompis till oss tipsade oss om och då blev det läge att gå med i husbilsklubben.

Tommy
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Välkommen i klubben. Förstår inte riktigt vad du menar, Jag är ju inte klubben utan det är alla vi medlemmar tillsammans. Om du har en specifik fråga så får du göra som vi andra, ställa den här på forumet så kanske någon som vet kan ge dej ett svar.

Bennie
 

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Kan bidra med manual till panelen LT500 och EBL225.
 

Bilagor

  • EBL 225 BA_EN_x.pdf
    266,7 KB · Visningar: 102
  • Panel LT500.pdf
    164,7 KB · Visningar: 95

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Lite manualer & elchema till Eura Mobil Acura, Activa, Contura & integra för den som behöver.

Bennie
 

Bilagor

  • ACURA INTEGRA 1987-2001 El.pdf
    129 KB · Visningar: 59
  • Elschema DG01UK01.pdf
    107,7 KB · Visningar: 45
  • Elschema EuraMobil.pdf
    7,1 MB · Visningar: 56
  • ISTRUZIONI ACI INGLESE Tutto 03.pdf
    4,1 MB · Visningar: 42
F

F.d. 54130

Guest
Har precis ansökt om medlemskap och betalt. Skulle flytta min euramobil 96:a då batteriet började brinna. Jag han släcka skapligt fort men kan inte avgöra vad det är för relä närmast batteriet. Ett elschema vore guld värt. Verkstad tror jag blir alldeles för dyrt men vill verkligen inte skrota bilen. Har ju perfekt storlek på 5.95 när vi vill åka till fastlandet, går som personbil. Destination Gotland är ju inte billiga precis ens för oss bosatta på Gotland.
 

Addebc

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Stockholm
Jag har letat manual till Fiat Ducato 1.9 TD 1990. Hittat några döda länkar här på forumet... Någon som har en... Jag är ute efter en motormanual alltså... Dock allt av intresse... Går även bra att mailas: addebc@gmail.com
Tack på förhand.
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
561
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Hej, har ni kollat på JKtower i Storbritannien? Finns digital där, är ganska säker på det. Kanske på flera andra ställen också.
 

RM Friberg

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15923
Medlemskap
2021
Hej, någon som har en digital manual för Dethleffs H 7910 Esprit -2008? Vore tacksam om jag kunde få tillgångtill en sådan, betalar gärna en liten peng
 

Hasse o Annika

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2024
Weinsberg 2017 Fiat, men passar nog flera årsmodeller
 

Bilagor

  • 2017-109-0003-05SV_R04100375_Weinsberg_online.pdf
    6,5 MB · Visningar: 16
  • Fördjupad Instruktionsbok.pdf
    18,2 MB · Visningar: 36
  • truma-watersystems-frostcontrol-operating-se.pdf
    1,4 MB · Visningar: 14
  • Schaudt_EBL_101C_BA_EN.pdf
    610 KB · Visningar: 9
  • Översatt_Schaudt_EBL_101C_BA_EN.sv.pdf
    639,8 KB · Visningar: 12

cardahl

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Täby
HBK-Nr
30870
Medlemskap
2024
Hej alla HB - ägare är det någon som har, eller kan tippsa om var man kan få tag i manualer till en Pössl Roadcruiser D-Line 2014
 
Toppen