• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Malizia2

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

ericssonc52

Guest
Så du menar bara för att man har betalat flygskatt så blir utsläppen mindre om man tar flyget :confused::swoon:

Och hur vet du att de inte har betalt båtskatt?
Hej muskatten den frågan får du ställa till ansvariga sen om du får nåt svar är väl högst otroligt. ha en bra dag.
 
E

ericssonc52

Guest
Fortfarande ser jag ingen logik i ditt tidigare påstående... tacksam för ett förtydligande så vi som inte förstår också har möjligheten att hänga med i "debatten"...
ok om du inte förstår så får du väl läsa på det är inte jag som bestämt om att kompensera flygresor med skatt
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Stor skillnad på att flyga över atlanten eller gå med motor ut ur hamnen

Inte om man betalt flygskatt för det finns ju ingen båtskatt

ok om du inte förstår så får du väl läsa på det är inte jag som bestämt om att kompensera flygresor med skatt

Nja nu var det ju inte att kompensera flygresor med skatt.... Efter att peter nilsson skrev.. Stor skillnad på att flyga över atlanten eller gå med motor ut ur hamnen

Så svarade du ..Inte om man betalt flygskatt för det finns ju ingen båtskatt.

och när jag frågar dig om du kan förtydliga vad du menar så skriver du nu ..ok om du inte förstår så får du väl läsa på det är inte jag som bestämt om att kompensera flygresor med skatt..

Nu var ju inte frågan om att kompensera flygresorna med skatt... utan det jag undrar över är fortfarande vad menar du med du skrivit...att där är inte stor skillnad på att ta flyget jämfört med båten som G.T. nu tog ?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det är ingen skillnad på grund av att besättningen flygs fram och tillbaka så hen kunde lika gärna ha tatt flyget direkt det hade vart det absolut minsta miljöpåverkan om det är det du vill komma så återigen läs på ,eller vill du bara provosera .punkt slut ha en bra dag

Men som jag har uppfattat det så skulle ju segelbåten ändå till USA... besättningen hade ju flugit fram och åter ändå. eller har jag helt missuppfattat det ?
Och den båt som hon nu åker på är ju ett par som lever heltid på båten så där är ju inga flyg transporter av besättning, sen hur det är med Nikki Henderson (som crew) om hon har flugit för att komma med på resan har inte framgått i vad jag har läst...
 
E

ericssonc52

Guest
Men som jag har uppfattat det så skulle ju segelbåten ändå till USA... besättningen hade ju flugit fram och åter ändå. eller har jag helt missuppfattat det ?
Och den båt som hon nu åker på är ju ett par som lever heltid på båten så där är ju inga flyg transporter av besättning, sen hur det är med Nikki Henderson (som crew) om hon har flugit för att komma med på resan har inte framgått i vad jag har läst...
Tycka vad du vill men jag måste säga att detta är en kånstig tråd som får figurera på ett husbilsforum den har ju överhuvudtagit inget med husbils relaterat att göra,har anmält tråden 2gånger men ingen gör nåt,den blir ju bara politiserad.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tycka vad du vill men jag måste säga att detta är en kånstig tråd som får figurera på ett husbilsforum den har ju överhuvudtagit inget med husbils relaterat att göra,har anmält tråden 2gånger men ingen gör nåt,den blir ju bara politiserad.

Nja... nu var ju inte det svar på mina funderingar... jag är tacksam om du kan svara på frågorna jag ställer... tack på förhand
 

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Hur stor fråga är detta med miljön är just i detta forum, en normal husbils användare kör ju ca, 600 mil per år och något alternativ till fossildrivet inte finns. Tänker ni avstå från att köra era husbilar och på så sätt som ni påstår rädda den globala miljön?
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Hur stor fråga är detta med miljön är just i detta forum, en normal husbils användare kör ju ca, 600 mil per år och något alternativ till fossildrivet inte finns. Tänker ni avstå från att köra era husbilar och på så sätt som ni påstår rädda den globala miljön?

Men så klart det finns förstås bara en anledning till att köpa en husbil och det är att låta den stå still. Det verkar komma många frågor så här på fredagskvällen...
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hur stor fråga är detta med miljön är just i detta forum, en normal husbils användare kör ju ca, 600 mil per år och något alternativ till fossildrivet inte finns. Tänker ni avstå från att köra era husbilar och på så sätt som ni påstår rädda den globala miljön?

Klart att ingen vill "ställa" sin HB. ..... det är alltid de andra som skall fixa den globala miljön :p;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen