• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Magnetfotsantenn

R

Rolfevert

Guest
Har precis inhandlat en Diablo 7 dbi MiMo som jag tänker försöka använda till min Huawei E5776.
Efter vad jag försökt läsa mig till är uppfattningen väldigt splittrad vad gäller om antennen gör någon nytta eller ej.
Ändå, vill någon ge förslag på placering/montering i husbilen för en sådan?
Med vänlig hälsning,
Rolf
P.s. Det medföljer två antennsladdar men så vitt jag förstår har jag ingen nytta av den ena väl??
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Magnetfotsantenn

Har precis inhandlat en Diablo 7 dbi MiMo som jag tänker försöka använda till min Huawei E5776.
Efter vad jag försökt läsa mig till är uppfattningen väldigt splittrad vad gäller om antennen gör någon nytta eller ej.
Ändå, vill någon ge förslag på placering/montering i husbilen för en sådan?
Med vänlig hälsning,
Rolf
P.s. Det medföljer två antennsladdar men så vitt jag förstår har jag ingen nytta av den ena väl??

Du har användning för båda.
Se här, kapitel 6 och 7. i trådens bifogade fil.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t104204-2/#post875392

Komplettering:
4G använder en kanal för mottagning och en kanal för sändning, därav två antennkablar. Det innebär snabbare sändning/mottagning.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Magnetfotsantenn

Tack för tipset Robert. Bra bilder!
Fattar dock inte användningen av båda antennsladdarna.
På min router finns enbart en antenningång.
Förstår din förklaring men eftersom det bara finns en ingång undrar jag vilken av antennsladdarna jag skall använda då.
Med vänlig hälsning,
Rolf
 
Toppen