Karosseri Luftfjädrar

Tråd startad i 'Husbilsdoktorn' av Steinar, 24 Maj 2019.

1. Steinar

Steinar HBK Medlem

Kommun:
    Lilla Edet
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    27376
    Har pga uppvägning fått Goldsmith luftfjädrar monterat (bak), nu visar det sig att högersidan läcker luft!
    ”Klockan” visar på sjunkande nivåer redan efter ett dygn.
    Verkstaden som monterat fjädrarna kan inte hitta något ”läckage”!?
    Någon som har erfarenhet eller synpunkter? mvh

2. PeterK

PeterK HBK Medlem

Kommun:
    Köping
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    14860
    Åk tillbaka, be dem göra om, göra rätt.
    Självklart skall systemet hålla tätt.

Det är ingen rymdforskning att spraya läckspray på utrustningen och se var det bubblar, fixar man inte det får man byta ut utrustningen, ge dej inte.

Träsko, sacce, MaJe och 2 andra gillar detta.
  3. Jokin

Jokin HBK Medlem

Kommun:
    Borlänge
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    6254
    Jag har själv Dunlops hjälpluftsfjädring bak och har då och då liknande problem. Bilen har varit in på service hos firman som har gjort monteringen och de kunde inte hitta något läckage. Jag har funnit att det nog är något fel på mätaren av lufttrycket på aktuell sida, att det är någon ventil i mätaren som läcker ibland. Detta beroende på att det går väldigt snabbt att återställa trycket, vilket det inte borde gå att göra om det är hela kretsen som har tappat trycket.

Nåja, i vilket fall som helst så har jag alltid fått systemet återställt genom att pumpa upp trycket till max och sedan tömma ur till lagom tryck för färd. Det har ju underlättat att jag har en kompressor i systemet. Om det funkar för dig vet jag naturligtvis inte, men det är i alla fall värt att pröva.

4. Steinar

Steinar HBK Medlem

Kommun:
    Lilla Edet
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    27376
    Peter! Den inställningen har jag också! Kom på idéen å slänga ut frågan här, hade varit skönt och lägga åtgärden till handlingarna. Har redan varit på vrkst två gånger efter monteringen!
    Det ligger kanske något i det, Joking, dom vill byta ut backventilerna...nästa gång.
    Tackar för visat intresse!

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.