• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lufte ut en Alde håndkletørker

annie783

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Norge
HBK-Nr
9082
Medlemskap
2024
Min husbil har et tørkestativ for våte badehåndklær slik bildet viser:

wc2.JPG


Øverst på tørkeren er en lufteskrue. Når jeg åpner den så kommer det ikke ut noe glykol slik som i de andre lufteskruene.

Ekspansjonstanken har glykol helt opp til max.

Kjenner jeg på stativet er de tre øverste stengene ikke like varme som resten. Betyr det at det er en liter luft øverst i tørkeren?

Har du luftet en slik tørker? Var det mye luft der?
 

annie783

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Norge
HBK-Nr
9082
Medlemskap
2024
Sv: Lufte ut en Alde håndkletørker

En oppdatering: Nå stengte jeg skruen og da kom det ut en dråpe eller to med glykol. Men ikke en god sprut slik det var på de andre luftepunktene. Men det er kanskje lavt trykk helt der oppe?
 
F

F.d. 53340

Guest
Sv: Lufte ut en Alde håndkletørker

Om du har cirkulationspumpen nere vid pannan då har du fem lägen på pumpen ställ den på fyran med värme på.det kan ta ett tag och lufta ställ den på tvåan när du är klar. jag monterade in en sådan pump på min bil jag blev av med luften.Aldevärkstad har en pump som dom sätter på som både trycker och suger för och få bort luften på framförallt dom med golvvärme och stora bilar.
Mvh
 
Toppen