• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LPG installation

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Funderar på att installera 2 tuber för LPG.
Vilka delar ingår i en komplett installation och yttre påfyllning.
Lennart
 

Elina&Christer

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
25978
Medlemskap
2024
Nu har vi beställt installation av LPG med utvändig fyllning hos Caravan i Eskilstuna till vår plåtis. Kostar drygt 6.800kr. De gör inte reklam för det så man får inte upp det när man googlar. Stort tack för tipset! Hade ju varit väl långt att behöva åka till Helsingborg när vi nu har bilen uppställd hos Tumbo i Eskilstuna.
 

Elina&Christer

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
25978
Medlemskap
2024
Minns tyvärr inte längre. Såg det nånstans när jag googlade efter vilka som utför montering av fasta LPG-flaskor i husbilar. Men ni kan ju ringa till någon som installerar LPG-tankar och fråga vad som gäller för plåtisar, de borde ju veta.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes et krav i noen land om at påfylling må skje i friluft isolert fra det innvendige av bilen. Så en påfylling innenfor bakdøren på en plåtis vil kunne bli avvist flere steder.
 
Toppen