• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lossa kylskåpets T-rör i skorstenen

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Ska sota skorstenen till Dometic kylskåpet.
T-röret på toppen sitter 150-200 mm nedanför översta gallret.
Är skruvfästet till T-röret bara ett hål eller är det urfräst så att det räcker att lossa skruven något varv och sedan dra upp T-röret?
Om det bara är ett skruvhål tror jag det kan bli problem att monterat tillbaka röret eftersom det är så trångt.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag tog bort min skruv.... däremot finns det ett spår i T-röret där spiral tråden skal gå in (när du sätter tillbaka T-röret)
.... och glöm inte att ta ut spiralen innan du rensat röret... för det är ganska jobbigt att göra en ny spiral :eek:. lycka till....

glömde skriva att skruven måste bort.... släng den...:eek:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jo en sak till då skruven på min brännare är ett rent h...... Att ta bort så åkte den också sin väg en vacker dag för flera år sedan... Och än har jag inte ångrat att den också fick sig en åktur :eek: ... Så nu rensar jag allt på mindre än ett par minuter :swoon:
 
Toppen