• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LMC

4

4 JO

Guest
Sv: LMC

Har en T722 Cruiser Sportline halvintegrerad köpt 2015 på Birsta Husbil i Sundsvall.
Jag har använt den en del i vinter och när det smäller till och blir kallare än -15 får man hjälpa till med gasolen men det är inget problem.

En Queenbed med bäddmåtten 140x185 och just längden är ett problem för mina 194 cm. Har löst det med att när sängen ska användas så drar jag ner den och lägger i en 15cm dyna längst upp vid huvudet.

Är helnöjd med bilen och älskar golvvärmen i den. tycker också att man får mycket för pengarna.
 
F

F.d. 24804

Guest
Sv: LMC

Har precis blivit med husbil, det blev en LMC Breezer A694 från 2015.
Alkov med 6 bäddar / bältade platser. Tycker att indredningen har hög klass och är väldigt välplanerad med dubbelsäng längst bak. Dubbelsäng i alkoven och en bäddbar matplats.
Helnöjda än så länge. Har campat under jul o nyårshelgen i ner till -15C utan problem. Har en truma Combi 6 luftburen värme. Dvs ingen elpatron.
Köpt på mig ett par gasolflaskor då vi har för avsikt att använda den till boende vid skidåkning samt Norgesemester på sommaren (Glaciärskidåkning). Ska komplettera upp med konverter och en solcellslösning.

Då vi är helt nya så kommer vi att komma på massor av grejer att "lösa"

Detta forum verkar kanon !
 
Toppen