• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ljus klädsel

Skogstuna

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Borås
HBK-Nr
1455
Medlemskap
2024
Hej!
Vi funderar på att byta till en ny husbil och nu tittar vi på en Rapido. Den har dock ljus klädsel(beige) och då blev vi tveksamma. Ni som har ljus klädsel, ångrar ni er? Blir klädseln lätt smutsig?

// Thomas och Maria
 
Ö

örjan o irene

Guest
Den blir lika smutsig som all annan klädsel,men det syns tydligare. Är dock mycket enklare att hålla ren och torka av.
 

Skogstuna

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Borås
HBK-Nr
1455
Medlemskap
2024
Ja skinn skulle ju vara bra, men den bil som vi tittar på har tyg klädsel och då kanske det blir jobbigt att hålla rent.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Har biege tyg klädsel i vår Carthago men upplever inga problem med att hålla den ren eller att den blir speciellt smutsig.

Gillar ni bilen i övrigt - köp! Ni kan alltid lägga ex fårskinn (eller annat) där man sitter. I 1:a hand för att det är skönt o sitta på och i 2:a hand som skydd.

// Niklas
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Ljus klädsel är ju känsligare & svårare att hålla ren, speciellt om det är tyg. Den kräver mer omvårdnad & tätare rengöringar för att vara ren & fräsch. Jag har ljusbeige skinnklädsel i Volvo'n & gjorde tabben att köra när jag hade nya jeans på mej. Resultatet blev att byxtyget färgade av sig & detta var inte lätt att få bort.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Har haft 3st jusa klädslar rapido tvättar o smörjar in 2ggr om året inga problem alls ,skulle inte kunna tänka mig annan färg ,hoppas du blir nöjd ,ps har aldrig sett några fläckar på beg bilar på pr husbilar
 

Skogstuna

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Borås
HBK-Nr
1455
Medlemskap
2024
Ok tack, det låter ju bra. Då skall inte den faktorn påverka negativt.
 
S

Sören-6830

Guest
Vi har ljus klädsel av alcantaratyp i vår Arto. Trodde den skulle vara svår att hålla snygg, men ännu efter 6 år, har det inte varit några problem. Spillde något för ett par år sedan men skumtvätt ordnade till det..
 
Toppen