• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Limma Tv antenn på taket

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Limma Tv antenn på taket

Limmat fast antenn 3 ggr på husbil funkat kanon dragit en kort kabelkanal och ner med kabel i befintlig fast ventilation funkat kanon.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Limma Tv antenn på taket

Ser at Locktite sin PL serie tilsvarer Sika sin SikaFlex, så den hører med blandt mulighetene sammen Köra sin Körapop og Tec7. PU lim alle sammen, med litt forskjellige tilsatser.
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Sv: Limma Tv antenn på taket

Köpte en så'n antenn från England i våras för £ 75:-!!! Lite skillnad på pris, minsann. Väldigt bra antenn (den förra "försvann" i ett pinjeträd i Spanien). Men jag drog även i ett par kraftiga plåtskruvar, med mycket tätningssilikon emellan!!
Jack43
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Limma Tv antenn på taket

"Proffmåten" å montere slike enheter på er godt med pumasse under og skruer i de skruehull som finnes. Ikke dra til for hardt, det bør være plass for litt lim hele veien under foten, legg gjerne pumasse over skruehodene til slutt.
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Limma Tv antenn på taket

Hej
Det går säkert bra att skruva men jag tror att det håller med lim till en antenn som har låg vikt och litet luftmotstånd.
Mvh.Klas
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Limma Tv antenn på taket

Ett tips för att förbättra mottagningen är att limma en plåt 50X50cm på taket ock sätta antennen på, montera antennen på plåten, limma sedan den på taket,lossnar aldrig!
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Limma Tv antenn på taket

Ett tips för att förbättra mottagningen är att limma en plåt 50X50cm på taket ock sätta antennen på, montera antennen på plåten, limma sedan den på taket,lossnar aldrig!
Hej
Tack för tipset , men en så stor plåt finns det inte plats för.
Mvh. Klas
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Limma Tv antenn på taket

Ursäkta lite o.t. men varför en sådan antenn, 32cm hög och gjort så att allt kan fastna i den, det är stor risk att en trädgren eller något annat nedhängande föremål sveper av den från taket när man minst anar det?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Limma Tv antenn på taket

Ett mycket bra sätt är att göra som föreslås i inlägg 12 & 13, öka anläggningsytan så mycket det går med en plåt som skruvas fast i antennen & sedan limmas mot taket med Sikaflex, TEC7 e.d. Så sitter min parabol monterad & den sitter som berget. Det är viktigt att limmet är UV-beständigt & flexibelt.

Bennie
 
Toppen