• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lax och räkor i kokos m ajvarsås

H

hianders

Guest
Även detta recept gjordes i Nyhetsmorgon 1 mars - LCHF. Om man vill ha något till rätten så kan väl fullkornsris el fullkornspasta passa - eller?

200 g champinjoner
1 gul lök
2 klyftor vitlök
250 g körsbärstomater
1 burk ajvar relish mild
2 dl kokosmjölk
4 portionsbitar laxfiléer
1 påse färsk bladspenat
200 g skalade räkor
salt o peppar

1 Skiva svampen, finhacka lök och vitlök och fräs allt i kokosfett. Halvera tomaterna.

2 Vispa ihop ajvar relish och kokosmjölk, smaka av m salt och peppar och häll över grönsakerna. Rör ner laxen (dela i mindre bitar) och låt koka i sju minuter. Rör ner tomater, bladspenat och räkor och hetta upp snabbt.

Man kan variera med kyckling istället för lax och räkor.

Inger
 
H

hianders

Guest
Sv: Lax och räkor i kokos m ajvarsås

Lägger du verkligen in bladspenat eller har den vid sidan om?

Jag skall göra den månd el tisd. Bladspenaten skall enligt receptet vändas ner bland det sista och snabbt hettas upp. Man kan säkert ha den på sidan om också. Jag får prova mig fram helt enkelt.

Inger
 
H

hianders

Guest
Sv: Lax och räkor i kokos m ajvarsås

Lägger du verkligen in bladspenat eller har den vid sidan om?

Vi har nyss ätit denna rätt - mycket gott!

Jag blandade ner bladspenaten och det var ok. Skall dock ha den vid sidan om nästa gång.

Borde kunna fungera i hb, inget stekos. Mest bara hacka och skära. Laxen skar jag i småbitar.

Inger
 
Toppen