• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Larm till husbil

F

F.d. 53343

Guest
Nån som kan rekommendera bra larm:spinny:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Larm till huabil

Finns ett otal olika larmpaket till husbilar, allt beroende på vad du önskar betala, vilka funktioner du önskar etc.
Det finns en sök-funktion överst på sidan, använd den och läs igenom några olika trådar så får du säkert ett antal olika förslag.

Vi har själva ett larm från JR larmcenter som heter ProSafe som vi är nöjda med. Kan larma hela bilen, kan skalskyddslarma bilen, följa batteristatus, se var husbilen befinner sig etc.

Men som sagt, sök runt på forumet så finner du en hel del svar (och kanske får du också nya frågetecken..:))
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Larm till husbil

Köpte på Kjell o company 2st pling plong larm som jag ska montera högt upp på båda sidor husbilen med kardborreband det ena med musik och andra med pling plong när vi stannat och ska natta in då aktiveras dom och vi har plong och musik högtalarna med oss i sovdelen, riktas nedåt, efter inställning fungerar det helt perfekt, 1 m från husbilen börjar dom låta så om någon kommer nära då väcks vi garanterat.
Plockas ned när vi far vidare.

Billigt och ett perfekt larm.

/Pelle

Oj upp och ned har börjat spöka nyligt detta och vet inte hur jag ska fixa det.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1.007,8 KB · Visningar: 114
Senast ändrad:

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Larm till husbil

Vi har ett larmpaket från JR Larm, som vi är mycket nöjda med. Till detta har vi några busenkla fönsterlarm med inbyggda sirener. Nu testar vi ett enkelt templarm via GSM. Larmet funkar bra men Telia kontantkort verkar bara funka i Sverige, hälsar Björn.
 
F

F.d. 55989

Guest
Jag har Defa DVS90 med second authorization, skalskydd och GPS tracker.
Skalskyddet sköter sig så gott som självt, när taksängen sänks ner stängs rörelsesensorn av
 
F

F.d. 50120

Guest
Vi har nortronikn nx5 dette er både gass/brann alarm og kan bygges ut med trådløse dør sensorer og bevegelsesdetektorer som gjør den til en flofl alarm
 
Toppen