• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Larm för hund 16 kg

F

F.d. 55591

Guest
Hej
Söker efter ett larm som inte reagerar på hund, har sökt men inte funnit något.:dog:
 
F

F.d. 54202

Guest
Sv: Larm för hund 16 kg

Om du ska ha sirenen påkopplad, så skulle ja aldrig välja rörelse detektorer, utan endast gå på skalskydd, förstå vilken mardröm för hund, matte och husse om larmet går med hunden instängd i bilen.
Min setup i bilen är skalskydd samt GSM funktion, jag väljer bort sirenen när hunden är i bilen. Larmet kan då också vara påslaget natttid.
 
F

F.d. 28555

Guest
Sv: Larm för hund 16 kg

På Defa DVS90 kan man med en enkel knapptryckning inaktivera glaskrossensorn och eventuella rörelsesensorer. Då har man bara skalskydd det vill säga larm på framdörrar och magnetbrytare på bodörr och luckor.

Kan förövrigt rekommenderas. Har haft det i ett år nu och har funkar klockrent.

Med vänlig hälsning Toper.
 
F

F.d. 54202

Guest
Sv: Larm för hund 16 kg

Vi beställde vårar larm ifrån, ja ni vet vart! Det fungerar utmärkt, jag kör med Telia refillkort, extremt lätt att installera, det som kan vara lite lurigt är att få deckarna bra placerade. På garagedörrarna fick det bli en distanskloss.
Huvud enheten är 12v med interna batterier för backup, jag har en direkt kabel för 12v givetvis avsäkrad till huvudenheten. Antingen av och på larmning via sms funktion huvudpanelen eller med fjärrdosan.
Larmning sker via sms, eller att den ringer upp ett förprogrammerat tele nr. eller/och siren. Det finns en uppsjö av olika deckare att komplettera med om man så önskar.
 

Bilagor

  • IMG_2677.JPG
    IMG_2677.JPG
    2,4 MB · Visningar: 12
  • IMG_2758.JPG
    IMG_2758.JPG
    1,6 MB · Visningar: 7
  • IMG_2744.JPG
    IMG_2744.JPG
    1,8 MB · Visningar: 7
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 54202

Guest
Sv: Larm för hund 16 kg

Ja, du kan välja vilka zoner som ska larma, jag kör enbart med skalskydd, pir deckaren som du ser vid huvud enheten är avstängd. Enligt mig så behöver man den inte, men det finns säkert andra åsikter!
ET mycket snyggt och välfungerande larm, dock lite tråkig röst på hon som meddelar larm på och av!
 

Fredde448

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
17582
Medlemskap
2024

Bilagor

  • IMG_0311.PNG
    IMG_0311.PNG
    693,6 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Toppen