• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laptop

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
En fråga angående GPS och laptop,hur går man till väga om man ska koppla ihop gps:en med laptopen för att få större skärm.Har nyligen garmin-nuvi 360 och skulle villja ha större skärm.
Göran
 

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: Laptop

gps i laptop är nog med gps"puck" och programvara under windows, ex ms-autoroute.
har aldrig hört att man kopplar in en extern gps på datorn.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Laptop

Läs om GPS till laptopen på min hemsida: http://www.gosoft.se och återkom sedan med frågor om något är oklart. Det går utmärkt att koppla en extern GPS till datorn.

Du får inte GPS:ens funktioner på skärmen men den fungerar som signalgivare till kartprogammet och nRoute i datorn.
 
F

F.d. 3153

Guest
Sv: Laptop

Nej Göran, det går knappast att koppla ihop din garmin-nuvi till
en laptop. Möjligtvis till en extern större skärm, men
tvivlar även på det.

/Göran i Finland
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Laptop

:twitcy: Ett ja och ett nej,men du Gunnar såg på din hemsida att du gjort det.Vilka kablar behövs iså fall?Och kanske du kan förklara lite för en som inte är så teknisk.:cool:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Laptop

Hej,

Du har City Navigator NT redan laddad i din Nuvi360. Om du fick en DVD eller kupong så kan du installera detta på din PC.
Annars får du köpa programvaran från Garmin.
När du gjort detta kan du ladda ner ytterligare programvaror från Garmin.
Då kan du använda PC för både navigering och uppdatering av POI.
Kvaliteen blir nog inte lika bra som på Nuvi360 vad gäller navigering och röststyrning.
De kablar som behövs har du redan i paketet, dvs USB.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Laptop

Göran, vi har varit iväg med husbilen under helgen och kom just hem så jag har inte hunnit svara dig förrän nu.

Men, på dina frågor har Håkan redan gett dig korrekta svar, så jag hoppas att du skall få det hela att fungera.
 
Toppen