• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ladda elcyklarna

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Jag undrar om det finns en inverter som kan ladda vår elcykel under färd med bilen jag har en som inte funkar har aldrig fått den att fungera är på 1000watt Biltemas Low step cykel
 
F

Fd.16159

Guest
Använder en Waeco/Dometic inverter som ger ren sinuskurva och den fungerar utmärkt för att ladda elcykelbatterierna med Bosch laddare.
Invertrar med modifierad sinuskurva brukar fungera bra ihop med rent resistiva laster men inte med utrustning som har elektronik inblandad vilket laddare för elcykelbatterier har.

Bosse
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Använder en Waeco/Dometic inverter som ger ren sinuskurva och den fungerar utmärkt för att ladda elcykelbatterierna med Bosch laddare.
Invertrar med modifierad sinuskurva brukar fungera bra ihop med rent resistiva laster men inte med utrustning som har elektronik inblandad vilket laddare för elcykelbatterier har.

Bosse

Har samma lösning men det är en dyr lösning, tyvärr. Med effektstarka solceller klarar vi också av att ladda även när vi star still om vädret är bra.

// Niklas
 
Toppen