• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ladda bilder: PNG i filslutet !?!?

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Jag måste ha gjort något förfärligt för jag kan inte längre editera mina bilder på iPad-en utan att dom får PNG i filslutet (extension på IT språk) vid laddning här på HBK. Bara oredigerade bilder med fast namn går igenom. Blir inte klok på varför det blir så här samtidigt som jag absolut ska kunna skala bort onödigt...

IMG_0802.PNG

Varför PNG och inte JPG. Varför oredigerade bilder får PNG som "går igenom" men inte redigerade. Vad gör jag för fel på paddan?
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Ladda bilder: PNG i filslutet !?!?

.png är ju definitivt godkänt, så även .PNG borde gå att ladda upp. Möjligen behöver en webbare lägga till .PNG (med stora bokstäver) som godkänd filändelse också. Det kan vara så enkelt.

Med det sagt så verkar det i alla fall finnas minst en app som kan hjälpa dig med att konvertera mellan jpg/png.
https://itunes.apple.com/us/app/jpeg-png-image-file-format-converter-free/id666317434?mt=8

För övrigt är det väl fortfarande så att man bara kan ladda upp en fil åt gången från ipad, eftersom den prompt döper om alla filer den laddar upp till "image.jpg" (eller kanske "image.ändelse") vilket gör at det bara blir en fil åt gången. Kan det vara något sådant? Verkade inte så på bilden, men det är värt att fråga...
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ladda bilder: PNG i filslutet !?!?

Har selv lastet opp filer med store bokstaver i endelsen, men det var fra windows som ikke ser forskjell på små og store bokstaver. Android har og en folding som fjerner forskjellen, har ingen IOS, MacOS, BSD eller Linux tilgjengelig for testing. Men via Android fikk jeg testet at webben ikke gjør forskjell på jpg og JPG.
 
Toppen