• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

lässvårighet

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
På genline Gid: 1694.47.55200 har jag svårt att läsa
det börjar med den 12 Maj ..... sen fortsätter det på nästa sida.
Det är en födde bok från Riseberga i Kristianstad
 

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: lässvårighet

Hej,
Jag har gått in på AD och försökt tolka det där, men det är inte mycket lättare. Det jag kan läsa ut är att den 12 maj kristnades ryttaren Ola/Olofs (oläsligt efternamn) dotter Anna ifrån (och det kan jag inte heller läsa).
Det finns ju två möjligheter att komma vidare. Antingen kan du kontakta Genline via deras kundtjänst (tel nr finns på hemsidan) och be om läshjälp. Dessutom kan jag om du vill och inte har AD maila till deras kundtjänst och be om läshjälp. AD brukar svara snabbt och villigt, har använt den möjligheten ett par gånger.
Karin;)
 

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: lässvårighet

Hej, var just nu inne på Genlines hemsida och såg att de börjat ta betalt för läshjälp vilket de inte gjort tidigare. Det är möjligt att AD också gör så numer, men om du vill kan jag kontakta en van släktforskare här i Höör och be om hjälp. Hon har lett många cirklar i släktforskning och är mycket bättre än jag på oläsliga handstilar.
Karin;)
 
Toppen