• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Läsa via Readly

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Readly & liknande verkar definitivt intressant. Ladda "hemma" (när man har tillgång till nätet) för att sedan kunna läsa på resan. Vår nuvarande modell har en hake och det är vikten. När vi väl kom hem från Norge i somras och plockade fram alla våra kartor, tidningar, tidskrifter, m.m., det var knappt så att Marianne kunde lyfta plastbacken med allt. Lätt att glömma att papper väger otroligt mycket!

iStock_000019904847Small.jpg

Återstår att se hur upphovsrätten (efter EU beslut) påverkar Readly framöver...
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Readly betalar ju tidningarna när(om) vi läser dem och det är avtal mellan tidningar och Readly. Så beslutet i EU påverkar inte dem mer än att det kanske dyker upp mer konkurrens. För tidningar är det ju ett billigt sätt att sälja e-tidning utan att behöva utveckla själv.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
En av fördelarna med tidningar på Readly (och Ztory) är sökmöjligheten flera år tillbaka och att länkarna ofta är klickbara. Tillsammans med Youtube får man på så vis nästan oändliga möjligheter att i efterhand hitta uppgifter på specifika objekt som tex husbilsmärken. Det låter sig inte göras med pappersversionen.
Och som nämndes i förra inlägget: Om man laddar ned intressanta tidningar behöver man ingen uppkoppling för att senare läsa dem.
Du kan även söka på ett visst begrepp i hela deras utbud och på så sätt hitta vilka magasin som skrivit om det du söker.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Min ursprungliga kritik gällde inte att du nämnde Readly utan att du, så som jag tycker, ideligen nämner varumärken och fenomen (Readly, Apple, 5G m.fl.) utan att det saknar relevans för tråden.

Men, som jag skrev tidigare, jag är väl överkänslig när det gäller textreklam.

Pålle
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Min ursprungliga kritik gällde inte att du nämnde Readly utan att du, så som jag tycker, ideligen nämner varumärken och fenomen (Readly, Apple, 5G m.fl.) utan att det saknar relevans för tråden.
Pålle

Oj, även 5G som är en teknik som vi alla (nästan) kommer att använda inom kort?
Inte bara i mobilen/plattan utan även i flera miljarder andra prylar.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Vet mycket väl vad 5G innebär, och har ett hum om var man står i utvecklingen.

Återigen: Vad jag reagerar mot är, när du ideligen nämner varumärken och fenomen utan att det har relevans för tråden.

Med detta drar jag mig tillbaka och njuter av lördagskvällen.

Pålle
 
Senast ändrad:
Toppen