• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lägga in ställplatser

Eva & Kenneth

FD HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10469
Medlemskap
2023
Vi skulle vilja ha hjälp med att kunna navigera till ställplatser i Europa.
Vi har en Ipad. Nyss laddat hem igo navigation med europakartor, även laddat hem POIviewer. Hur gör jag nu för att få in HBK:s ställplatser. En enkel instruktion hur vi går tillväga önskvärd.
Vi avser kör ner mot Sydeuropa i vår.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Lägga in ställplatser

Nu kommer en ruta upp och i den ska du välja mer och därefter importera med POIViewer.
 

Bilagor

  • IMG_0678.PNG
    IMG_0678.PNG
    916 KB · Visningar: 4
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Lägga in ställplatser

Markera därefter "import" och du ska då se att platserna laddas ner. Snart får du upp en ruta där du ska markera "ok".
Nu ska du ha fått in platserna i POIVeiwer. Tryck längst ner på "places" så ska du se att platserna som heter "HBKs ställplatslista för december" finns där, se bild.
Då ska du kunna markera på "map" längst ner och platserna ska då komma upp på kartan.
Lycka till, och som sagt säg till om det inte lyckas och vart det isf tar stopp.
 

Bilagor

  • IMG_0679.PNG
    IMG_0679.PNG
    302,4 KB · Visningar: 4

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Lägga in ställplatser

Jag misstänker att det verkar alltför komplicerat när man försöker visa med skärmdumpar.

Hela proceduren tar några sekunder och utförs genom att klicka på länkar.
Många är nog fast i datortänket med filstrukturer o.dyl.

När man visar enkelheten med POIViewer och många andra appar rent praktiskt får man oftast till svar "var det så enkelt".
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Lägga in ställplatser

STORT TACK till dig Clas, nu har jag importerat.
Med länken kom jag till rätt ställe, men var hittar jag länken utan att skriva in den?

Sedan får jag väl säga som Knarrevik, "var det så enkelt"!
Även tack till dig Knarrevik som alltid försöker hjälpa till, tyvärr är inte alla människor lika datakunniga och kan hänga med.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Lägga in ställplatser

På höger sida står det "innehåll". Markera på den och bläddra ner så hittar du en text där det står "POI till gps", markera den så kommer du till sidan där allt finns samlat.
 

Bilagor

  • IMG_0681.PNG
    IMG_0681.PNG
    250,7 KB · Visningar: 2
Toppen