• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lägga in campingplatser i Garmin 660 FM

F

F.d. 3

Guest
Hej alla husbilsvänner!

Jag köpte en Garmin navigator och vill sätta in campingplatser i Sverige men klarar inte av det ... någon som prövat och lyckats.

Under vilken mapp i Garmin (när den är kopplad till datorn) skall uppgifterna insättas?

//kaj
 
F

F.d. 3

Guest
Sv: Lägga in campingplatser i Garmin 660 FM

När jag överför filen svarar Nuvi ... grattis du har överfört 555 poi till enheten. Men inget har tillkommit när jag 'bläddrar' i mapparna på Nuvi'n varken via utforskarn eller Nuvi direkt.

Vad gör jag för fel?

//kaj
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Lägga in campingplatser i Garmin 660 FM

om du tittar i din gps finns dom då?
 
F

F.d. 3

Guest
Sv: Lägga in campingplatser i Garmin 660 FM

Nej det finns inget där.
//kaj
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Lägga in campingplatser i Garmin 660 FM

Esse-Bo

Har du använt poi-loader för att lägga in filerna och programmet säger att det är ok då borde filerna rimligtvis finnas i din Nuvi. Jag har inte själv någon Garmin men om jag inte missminner mig så skall filerna ligga i en meny som heter egna intressanta platser och sedan i övrigt.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Lägga in campingplatser i Garmin 660 FM

Hei master & Esse-Bo,
Jag har Nuvi 660 och de ligger som du säger i "övrigt" och där i egna intressanta platser"
.
Man får fram de enbart genom att gå dit och klicka på en. Då frågar Nuvi om det skall lägga fram rutten dit.
Jag tycker inte detta är bra! Nuvi borde visa dessa POI's kontinuerligt på skärmen med sin Ikon (ställplats, campingplats osv- vad man har lagt i med filen) så att man kan välja en när man kör, samt se var någonstans POI'n ligger i relation man är.

Gör jag fel? Jag får inte Nuvi'n tt funger på annat sätt.
 

Inge K

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
130
Medlemskap
2025
Sv: Lägga in campingplatser i Garmin 660 FM

Jyrkla!

Du är på rätt väg ÖVRIKT--EGNA INTRESSANTA PLATSER--ALLA KATEGORIER.
Nu skall GPS-en visa de du har lagt in efter hand som du
kör,bensinstationer.camping,m,m


MVH Inge K
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Lägga in campingplatser i Garmin 660 FM

Tack Inge K,

Men...., det där med alla kategorier? Hur ordnar jag det? Var i Nuvi?
POI-Loader kör POI's dit var de är nu enligt mitt tidigare inlägg.

hälsning jyrkla
 
F

F.d. 3

Guest
Sv: Lägga in campingplatser i Garmin 660 FM

Hej på Er alla och inläggen!
Ja jag använder POI loader vid överföring. Hittade mina insatta platser av "misstag" då jag klickade på MINA EGNA INTRESSANTA PLATSER ... men de kom aldrig fram under körningen. Vilket jag trodde.

Undrar också hur jag skall göra för att se ex. bensinstationer etc. under körningen ???

Annars tycks Nuvi 660 visa ganska exakt position, karta mot verklighet ... konstaterat under midsommar resa från Övik till Jakobstad via Haparanda.

//kaj
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Lägga in campingplatser i Garmin 660 FM

Hej Kaj,

Jag trodde också att de (och andra platser) jag laddar ner via POI-Loader skulle dyka upp automatiskt när man närmar sig, men inte... Bara om man "kallar" de en efter via MINA EGNA INTRESSANTA PLATSER, som du gör.

Undrar bara varför fartkamerorna som jag laddade ner exakt lika, och som finns på samma ställe i Garmin, dyker upp automatiskt?

Har försökt att ringa Garmin, de svarar aldrig..., svarar inte heller på mail.

hälsning jyrkla
 
Toppen