• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Läckande vatten

F

F.d. 53593

Guest
Hejsan, har ett litet tråkigt läckage under diskhon i vår Dethleff 6611, har inget vatten i tanken och tömt kranen på det lilla som var. Det droppar fortfarande från där varm/kallvatten slangarna är på kopplade. Är det något jag har missat innan jag river det hela?
Hälsningar från ett halvsoligt Gotland
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Läckande vatten

Hejsan, har ett litet tråkigt läckage under diskhon i vår Dethleff 6611, har inget vatten i tanken och tömt kranen på det lilla som var. Det droppar fortfarande från där varm/kallvatten slangarna är på kopplade. Är det något jag har missat innan jag river det hela?
Hälsningar från ett halvsoligt Gotland

Stäng vattenpumpen och tappa allt vatten i slangarna, någonstans har du töningsventiler som du kan öppna för att tömma allt vatten i slangarna. Ha då alla kranar öppna så allt rinner ut. Där kan du undersöka kopplingarna under vasken
 
F

F.d. 56211

Guest
Sv: Läckande vatten

Drabbades av precis samma sak och vi har oxå en Dethleff. Efter mycket pillande lyckades vi trycka till slangarna till kopplingen uppe vid kranen för den ena hade glidit av en bit. Det fanns dock en liten gul spärr man fick mickla bort först. Därefter justerade vi packningen till kranen för den hade också börjat lossa. Tro det eller ej men det fungerade. Ett riktigt pillgöra och mycket tålamod krävs. Lycka till!!
 
Toppen