• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpsproblem

Hilda57

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
17327
Medlemskap
2024
Hej,

har kylskåpsproblem på min Karmann 590 Davis -12 / Fiat Ducato efter att ha bytt startbatteri. Ingen 12v-matning till kylskåpet och spänningsnivån på panelen i bodelen blinkar rött dvs < 10v. Säkringen på bodelspanelen under förarstolen är ok men det finns ingen spänning när man mäter, inte ens med motorn igång.

Har läst i en gammal tråd att det ska finnas en säkring till i motorrummet, men efter att ha lusläst instruktionsboken och kollat alla säkringar verkar det inte så på min modell.

Någon som har ett elschema eller något annat tips?
 

Hilda57

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
17327
Medlemskap
2024
Jo det stämmer! Fick tag på en mek på Torvalla bil som var upptagen med ringde upp mig (!) trots att han var ensam i verkstaden! Stort tack Johan!

Det sitter 3 huvudsäkringar av typ bolt-on som jag inte la märke till när jag bytte batteri och genom att mäta på utgående sida och minuspolen kunde jag konstatera att den vänstra 50A-säkringen är trasig, vilket var precis vad Johan sa.

Tack för tipset WillerWalle och hoppas någon annan läser det här och slipper flera dagars felsökning.
 
Toppen