• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp med egen (o)vilja - Dometic RM -

F

F.d. 52047

Guest
Hej,
Mitt automatiska kylskåp som ska välja energikälla själv har en drös med oregelbundna fel som gör att jag aldrig kan lita på det.

1. Har aldrig fungerat på 230. Jag har kollat säkring och strömtillförsel men utan lycka.

2. Några gånger hör jag gasventilen öppna och släppa igenom gas, men några gånger öppnar den inte och skåpet börjar felblinka.

3. några gånger tänder lågan för att sedan slocknar när gasventilen släpper den initiala gastrycket den skickar ut vid uppstart.

4. några gånger kommer vi igenom alla uppstartsprosedyrer och den kyler korrekt, men antingen stannar det upp vid nästa antändning eller så fryser hela skåpet pga att den inte stryper tillförseln när den blivit tillräckligt kall.

Jag ringde Dometic för att höra med dom om det kunde vara datorn/kretskortet men där sa dom att dom inte visste och att dom inte lagerför reservdelar mer än 15 år. (mitt skåp är presis 15 i år)

Någon som har några tankar om detta eller kan rekommendera en duktig firma jag kan höra med? Begagnat marknaden erbjuder bara hela kylskåp tyvärr, inga reservdelar.
 
Toppen