• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kyl/Frys Dometic

Nilsson127

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Västerås
HBK-Nr
23058
Medlemskap
2024
Som nybliven HB-ägare har jag en undran: Hur bra är Dometic Kyl/frys?
funkar den OK i högre yttertemp som man kan råka ut för söderut? Är det lämpligt att montera en fläkt på baksidan av skåpet?

/Nils
 
Senast ändrad:

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Kyl/Frys Dometic

Vårt originalskåp 2007 årsmodell fungerar utmärkt i alla fall upp till ca. 30 grader utan extra fläkt.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Kyl/Frys Dometic

Testa innan du förändrar något. Har haft ett från år 2005 och nu år 2013, men generellt aldrig några problem med kylan i värme. I årsmodell 2005 fick vi akut problem som fick åtgärdas av service i Tyskland, då hade munstycket delvis täppts av något skräp. Då blev alla varor varma och fick kastas.
Bengt
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Kyl/Frys Dometic

Som nybliven HB-ägare har jag en undran: Hur bra är Dometic Kyl/frys?
funkar den OK i högre yttertemp som man kan råka ut för söderut? Är det lämpligt att montera en fläkt på baksidan av skåpet?

/Nils

Finns många trådar på forumet i detta ämne. Tror att du kan hitta bra svar på din fråga. Eller precisera din fråga genom att ange vilken bil och årsmodell du har så kan du få lite mer specifika svar.

Hälsar Kjell
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Kyl/Frys Dometic

Inga problem att hålla kylan om dysan/munstycket till gasolen är okay , även vi fick skräp i munstycket så det täpptes till förra året men aldrig haft problem innan i värmen dock byttes dysan/munstycket samt monterade jag en fläkt med termostat bara för att andra hade gjort det .
 
Toppen