• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kromat duschhandtag till utomhusdusch?

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hej!

Vårt duschhandtag i garagedelen har spruckit (upptäckte vi i somras). Gissningsvis har någon före oss råkat glömma att tömma vattnet så handtaget sprukit när det frusit till is.

Var in på Granec (Luleå) när vi var upp på besök i helgen och frågade vad ett nytt handtag skulle kosta. Efter lite letande fick vi besked om det facila priset om 1150kr för själva handtaget (vilket är det enda vi behöver).

Säljaren behövde inte tveka någon längre stund för att förstå att jag tyckte det var ockerpriser för en gjuten plastdetalj med en enkel/billig ventil.

Väl hemma (nu i morse) sökte jag på nätet men hittade bara vitt handtag (se länk). Är det någon här som har tips på var de går att få tag på till vettiga priser.

https://www.campingtillbehor4u.se/sv/artiklar/handdusch-for-utvandigt-uttag.html

Mvh!
// Niklas
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Kromat duschhandtag till utomhusdusch?

Dessa duschhandtag som det länkas till i denna tråd är till 99% av kromad plast. Har själv blivit lurad på detta.
Åk till en VVS handlare och beställ där. Priset ligger runt 1000:- om du ska ha metall rakt igenom.
Kan du acceptera kromad plast så beställ på nätet från Tyskland typ denna, https://www.fritz-berger.de/artikel/stellbrause-6790
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Kromat duschhandtag till utomhusdusch?

Hmm, jag kanske gjorde något fel. Prövade att beställa från Reimo men fick detta besked:

"vielen Dank für Ihre Bestellung in unserem Shop!

Leider müssen wir Ihnen mitteilen, dass wir Ihre Bestellung nicht ausführen können.
Wir liefern leider nur innerhalb Deutschlands.

Bitte wenden Sie sich, für eine Bestellung an einen unserer Vertragshändler in Ihrem Heimatland"


Vid registrering gick inte att välja annat land än Tyskland så jag skrev in Schweden i fältet för orten (där jag också självklart skrev även ort).

Har nu beställt från annan lev.
Plast funkar för oss (än så länge), fast det känns ju lite B.

Tack för alla tipsen!

Mvh!
// Niklas
 
Senast ändrad:
Toppen