• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kroatien

AURORA

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
23595
Medlemskap
2025
Ska boka camping i Kroatien, men fattar inte. Det verkar som man bokar stuga, fast man vill boka campingplats för husbil. Priset blir ju 3-400kr per dag. Är det så dyrt?
 

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
Det kan det vara om det är en fyrstjärnig camping med en massa servicefunktioner och personal. Vi har stått på många olika campingar och sk Auto kamps med allt från 200kr per dag till 450kr per dag för sk Holiday clubs. Vi gillar de mindre bättre och bokar sällan i förväg.

Claes
 

Palte

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
29965
Medlemskap
2022
Vi har bott på 5-6 campingar på pulahalvön och Krk. Åker man mitten juni till mitten september är snittet 4-500kr/dygn för 4pers på vanlig camping. Stugor eller villavagnar som är vanligt kostar bra mkt mera.
 

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
En sak till. Det är billigare ju längre söderut man åker. Norra Kroatien är i regel dyrare.

Claes
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Jag har för mig att vi betalade nästan 8000 kr för 11 dygn, då hade vi visserligen den bästa platsen på hela campingen enligt oss, värt varenda öre.

Glöm inte att det förmodligen alltid är pristillägg per person också, förutom campingpriset.


Tillägg: Campingplatserna i Kroatien är inte billiga, dom andra fördelarna tycker vi uppväger campingkostnaderna.
 
Senast ändrad:

MiRe

HBK Medlem
Inlägg
2.333
Kommun
Klippan
HBK-Nr
18511
Medlemskap
2025
Hej Elliott !
Under vilken tid ska du åka ?
Ska du åka under Juni månad så kan du komma billigt undan med Acsi kortet.
Då kan du bo för under 20€/dygn för 2 personer inkl plats med el. På jättemånga campingar i Kroatien... //Micke
 
Senast ändrad:
Toppen