• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kostnadsfördelning/Hur gör ni?

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Det värmer om hjärtat när man läser att kärleken (till varandra, inte till prylar & hobbies) är det absolut viktigaste och på plats nr 1. Sen kan man alltid diskutera detaljer som börjar från 15:e plats och neråt..! Ibland vill jag trycka minst 15 ggr på "gilla" tummen för vad någon annan har skrivit, lite x-tra just i den här tråden...
 

Johan&Marie

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
25563
Medlemskap
2024
Gemensamt lönekonto där tas allt för utgifter och sparande. Större saker man köper planeras och diskuteras. Har haft så sedan 1992 och har fortfarande min fru kvar
 
F

F.d. 14324

Guest
När min särbo och jag är ute med husbilen så delar vi lika på alla kostnader d.v.s bränsle,gasol, mat, ställplatsavgifter, parkering mm. Husbilen är min så jag står för allt övrigt skatt,försäkring, besiktning, vinterförvaring mm. Är detta en bra och rättvis kostnadsfördelning eller har ni andra eller bättre förslag. Hur gör ni som är i samma situation som jag?

Bara en vänlig påminnelse. :)
Frågan gäller alltså hur människor som lever i ett särboförhållande kan göra med sin husbilsekonomi och trådstartaren undrar hur andra särbos har löst det.
Med andra ord, det som är fullständigt naturligt för någon kanske inte alls är så fullständigt naturligt för en annan med sina förutsättningar.

Mvh jocke
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Jo, särbo. I min generation heter det KK.

Kan inte begripa varför man är ihop, men inte nog för att bo ihop.. Finns väl flera orsaker, och jag ska absolut inte döma någon, men konstigt är det... tycker jag.
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Jo, särbo. I min generation heter det KK.

Kan inte begripa varför man är ihop, men inte nog för att bo ihop.. Finns väl flera orsaker, och jag ska absolut inte döma någon, men konstigt är det... tycker jag.

Men vad säger du .........
Man kan väl ha många kompisar och tänk om man skulle flytta ihop med alla!!
// Janne
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Jo, särbo. I min generation heter det KK.

Kan inte begripa varför man är ihop, men inte nog för att bo ihop.. Finns väl flera orsaker, och jag ska absolut inte döma någon, men konstigt är det... tycker jag.
Helt off topic, trots admins kommentar. Att uttrycka att du tycker det är konstigt är dömande enligt min mening.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Helt off topic, trots admins kommentar. Att uttrycka att du tycker det är konstigt är dömande enligt min mening.

Och ändå kommenterade du en off topic kommentar? Det är så trådar utvecklas och flyger iväg.
Högt i tak? Bara när det passar vissa tydligen.

Jag tycker inte alls det är dömande, jag bsra inte förstår hur folk tänker.
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara särbo. För mig finns ingen ”nästan” kärlek som det blir i mitt huvud med särbo och liknande koncept.

Den jag är kär i vill jag bo med.

Men visst, frågeställningen i som TS gjorde handlade ju om just särbo..

// Christer
 
Toppen