Kopia coc dokument? Vid registreringsbesiktning

Tråd startad i 'Husbilsköp o Import' av rimor2007, 3 December 2019 kl 21:05.

1. rimor2007

rimor2007 HBK Medlem

Kommun:
    Vara
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    7399
    Hej jag köpte för ett par veckor sedan en argos 2019 i celle ursprungskontroll är klar idag bokat tid för regisreringsbesiktning.
    När jag nu i kväll går igenom mina papper ser jag att jag fått en videmerad kopia på coc intyget från burstner och en enkel kopia på fiat:s coc . Har handlat flera bilar i Tyskland alltid då coc i original. Köpte en bil i celle 2016 och fick då original. Har mailat dem i kväll om originalen för nu till min fråga besiktningen godtar väl endast coc i original vid registreringsbesiktning eller.

2. rimor2007

rimor2007 HBK Medlem

Kommun:
    Vara
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    7399
    Problemet löst. De hade missat skicka med originalen kommer komma med posten rek. Tror det är vanskligt och komma med kopier.

smålänningen och Åsa o Hasse gillar detta.
  3. Håkan J

Håkan J HBK Medlem

Kommun:
    Uppsala
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    92
    När jag typade in vår bil så krävde Bilprovning originalet. Tyvärr så krävde dom också att ta intyget. Jag ifrågasatte det eftersom det är en värdehandling till min bil men icke. Kopia duger inte. Mailade säljaren i Tyskland att jag ville ha ett nytt originalintyg o det va inga problem.

4. rimor2007

rimor2007 HBK Medlem

Kommun:
    Vara
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    7399
    Tur jag kollade detta då. Misstänkte att så var fallet dock var det tre år sedan jag tog hem en bil och minnet sviker tidigt...

5. smålänningen

smålänningen HBK Medlem

Kommun:
    Älmhult
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    1442
    Glömde CoCt hemma vid förra registreringen. Gjorde hela registreringsprocessen klar och frågade om jag kunde skanna in den och mejla den till honom, men han krävde originalet. Kompromissen blev att när allt var färdigt körde jag hem, bytte till personbilen o körde ner med originalet så färdigställde han registreringen. Blev en extratur på 13 mil bara för att inte huvudet var på plats..

6. rimor2007

rimor2007 HBK Medlem

Kommun:
    Vara
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    7399
    Som sagt tur jag Kom på detta innan.

smålänningen gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.