• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klistermärke

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Klistermärke

Har sett dom där skyltarna.. Nackdelen är att det inte beskriver för tjuven vad det är, det var så jag tänkte lite. Att dom (kanske) förstår att den är extrautrustad med lås?
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Klistermärke

Hoppas att du inte tar illa upp, men jag tycker att du skall ta bort "is" eller lägga till ett "the"

> Attention! Additional lockbar installed. Cannot be opened from outside!

eller: Attention! Additional lockbar is installed. Cannot be opened from the outside!

:)

Tar inte illa upp alls, tvärtom :)

Hmm, alla tre varianterna funkar tycker jag. Du har klart en poäng.

Få se om det går att göra en ändring till tryckeriet igen, eller om dom redan startat :)
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Klistermärke

Hoppas att du inte tar illa upp, men jag tycker att du skall ta bort "is" eller lägga till ett "the"

> Attention! Additional lockbar installed. Cannot be opened from outside!

eller: Attention! Additional lockbar is installed. Cannot be opened from the outside!

:)


Försökte vara hjälpsamma med ytterligare två alternativ eftersom en korrekt utformad skylt förmodligen inger större respekt, men fick veta vår plats i nästkommande inlägg.
 
Senast ändrad:

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Klistermärke

Ursäkta min dåliga symbolikskap. Jag förstår vad låset och tjuven betyder. Men vad symboliserar den första bilden?
Sen undrar jag om den Italienska, franska eller spanska tjyven förstår var orden betyder. Kanske det ska på vara rumänska också?
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Klistermärke

Första bilden är en framdörr.

Min tanke är att sätta den på rutan på framdörrarna.
Olika språk var en tanke jag hade, men engelska är internationellt nog, och pekar inte ut någon folkgrupp eller land som extra tjuvaktiga.

Iofs kan det bli problem med fransmän, men deras tjuvar kanske är mer öppna mot utländska ;-)

Men men... Därav symbolerna med...
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Klistermärke

Bra att ingen frågar om min åsikt...;) Den kommer här ändå...
Alltså, det här med mångkulturellt. Ni tycks tro att det handlar om olika utseende, maträtter och språk. Nix. Väderingarna gentleman! Moraliska spärrar! Det här handlar om folk som har ingenting emot att stjäla från gamla och sjuka, med våld om det behövs, de är insatta i juridikens straffskalor och polisens befogenheter på högskolenivå, men är analfabeter vad gäller empati och moral.

Med klistermärken som ni föreslår skyltar ni först och främst att här åker en som är rädd för inbrott. För det andra att ni har något värt att stjäla.
Skall ni påverka dessa tjuvar med märken får ni allt tänka om, ordentligt! Märken med dödskalle enbart, eller "make my day", en hundbild med alla gaddarna huggfärdiga, osv. kan ha en marginell effekt...
 
Toppen