• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kista

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.709
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Någon som har varit in på husbilsmässan och tycker det är sevärt i år, för i fjol var det mindre antal husbilsutställare. Trångt på parkeringen, tänkte glida dit imorgon EM .
Mvh
Matti
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Vi var där idag. Rätt mycket folk. Vi tycker att det har blivit en bättre mässa i år. Mer tillbehör. Antalet husbilar ungefär det man orkar att titta på under en dag. Lagom för oss.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag var där i torsdags. Lagom mässa för ca en halvdag. Inte värt en omväg men är man i närheten kan det ge lite inspiration inför våren. Ganska mycket plåtisar varav en del har lite nya roliga idéer. De flesta större husbilsmärkena saknas. Inte mycket tillbehör.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
En fråga till Livbil och Draumur. Jag hörde att det ska finnas där en plåtis " Inspire" med 4 ganska bekväma sovplatser. Har Ni sett den? opinion, tack...
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
En fråga till Livbil och Draumur. Jag hörde att det ska finnas där en plåtis " Inspire" med 4 ganska bekväma sovplatser. Har Ni sett den? opinion, tack...
Jag tittade på den men studerade inte bädden där framme så noggrant. Jag var inte så förtjust i luckan där bak. Tycker det verkar jobbigt att bocka sig och lasta under den. Vill man kan man beställa med vanliga bakdörrar men då förlorar man ca 15 cm inne. Det jag tyckte var sämst var den lilla och lågt placerade kylskåpet. Om jag ville ha en plåtis med 4 bäddar skulle jag valt en förhöjd modell av Pössl, Globecar eller LaStrada istället. Det känns som betydligt bättre kvalitet i dessa märken.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Tack Livbil, Dina observationer verkar bli relevanta för oss också (t.wx. lågplacering av kylskåp). Det kommer säkert att inte vara lätt att byta från halvintegrerat lång Laika till plåtis som skulle uppfylla ens all krav... vi kanske ska till Kista imorgon.
 
Toppen