• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kina GPS någon..?

California

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Lurar på att skicka efter en GPS med Västeuropakartor från Kina, t ex Aliexpress. Presentationerna lovar ju guld för felräkningspengar. En 7-tummare för under 400 SEK vore ju inte helt fel.

MEN fungerar dom rackarna?

Om någon av er alla HBK-vänner har köpt och skaffat erfarenheter så vore det ju himla fint att få lite info om erfarenheter och kanske (om det gick bra) tips på modell och säljare.

Hör av dig!
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Kina GPS någon..?

Jag köpte en dylik tingest för ca 5-6 år sedan och den fungerar än.
Det verkar som de flesta levererar med iGo och kartor enligt önskemål.
Ganska knöligt att uppdatera kartor, man måste maila och få länkar.
Jag använder min numera som backup till min androidbaserade platta med annan navigeringsapp.
Många av de billiga kinanavigatorerna använder Windows CE vilket inte är det roligaste att pyssla med.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Kina GPS någon..?

Hårdvaran är inte sällan undermålig angående minneshastighet, processorhastighet m.m. tar längre tid på sig att hitta sin position, långsam uppstart, lägre upplösning m.m.
Men de fungerar.

Har haft några stycken genom åren och har inte varit nöjd med prestandan, priset dock brukar vara lockande.
Alla mina har haft IGo som programvara och Android som system.
Kartor finns att tanka hem gratis till hela världen, bara att Googla.

Jag skulle inte rekommendera någon de jag köpte.
 
B

Brincken

Guest
Sv: Kina GPS någon..?

Har importerat massor av elektronik från Kina. Både surfplattor , daschcams mm. Inga problem med leverans och kvalitet men som andra skriver här så ger de billigare varianterna det man betalar för. Så vill man ha utrustning som är snabb och lätt att uppdatera så skall man nog växla upp ett par snäpp och välja något som bjuds på den Svenska marknaden,
 

California

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Sv: Kina GPS någon..?

Tack ni som haft synpunkter.
Jag har en fungerande, men icke uppdaterad, Garmin Nûvi som funkar men med liten skärm. Skickar nog efter en kinesisk mest för att det är lite kul att testa nya prylar.
Garmin har jag tyvärr, trots telefonsupport, inte lyckats installera nya kartor på. Känns ju lite snopet att betala för en tjänst som inte går att nyttja.
 
Toppen