• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

KENWOOD: Låsa inställningar

ILoR

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
20915
Medlemskap
2024
Jag har en KENWOOD DDX4015BT och behöver hjälp med att kunna "låsa" inställningarna efter att radion gjort sin sökning med AME. Som det är nu, får ny sökning göras varje gång radion har varit avstängd. Hittar inte "låsknappen".
 

Wickevire

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4030
Medlemskap
2024
Sv: KENWOOD: Låsa inställningar

Har du provat att trycka på den punkt som markerar den lagringsplats där du vill spara stationen. Efter någon sekund ska den då komma ihåg platsen i framtiden. Detta fungerar i alla fall om man gör en manuell sökning.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: KENWOOD: Låsa inställningar

Har du konstantströmkabeln ansluten? Radion ska ha ström hela tiden, annars tappar den alla inställningar när du stänger av den.
 

Nils o Gunnel

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
22109
Medlemskap
2024
Sv: KENWOOD: Låsa inställningar

Hej! Lyser dioden/lampan uppe i vänstra hörnet när tändningen är av? Om inte saknar radion konstantström. Antingen är den inte kopplad eller så har bilen omvänd koppling mot vad Kenwood har. På kabelhärvan från radion till kontakten i bilen har ofta Kenwood omkopplingsmöjlighet på ledningarna för konstantström och drivström.
 
Toppen