• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Katt i husbil till Spanien

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.554
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Åka med katt till Spanien juni till augusti. Är det någon med erfarenhet? Den skall i så fall åka ner och upp med husbilen. När vi väl är där så kommer vi att ha en lägenhet med ac. Så det är resan jag är lite orolig för. Att det blir för varmt för katten.
Ha det
 

Thomas.M

FD HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Haninge
HBK-Nr
16090
Medlemskap
2021
Sv: Katt i husbil till Spanien

Köp en portabel AC, vet inte om det går att ha den i drift medans man kör.
Våra katter hade det tufft i fjol och vi saknar AC nu är det prio 1.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Katt i husbil till Spanien

Hej
Jag tror inte du behöver vara orolig för katten. Katten är ett djur som i sin historia kommer från varmare klimat och tål normalt värme bättre än vad vi gör. Du skall givetvis inte stänga in den i husbilen i solen men där du kan vara klarar sig också katten utmärkt. Att den skall ha tillgång till vatten är ju självklart.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Katt i husbil till Spanien

Det är lätt att ställa fram en skål vatten till katten men det är svårare att få den att dricka. På grund av värmen blir det ännu viktigare med blötfoder i stället för torrfoder. Kanske lite matträning före resan!

Jag läste att katten ska dricka minst en halv dl. vatten per kg kroppsvikt och dygn.

Jappe
 
Toppen