• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kataloger utan pris.

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Fins det någon som kan förklara varför dom flesta camping kataloger saknar pris uppgifter. Ex. Holiday fritidstillbehör inte ett pris någon stans. Tittar man i en båt eller bil katalog står det alltid pris på alla artiklar. Är det möjligtvis så att camping tillbehörs firmorna inte vågar visa priserna för dom är alldeles för höga för att jämföras med andra företag.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Kataloger utan pris.

Många kanske gör handel med euro eller Usd och kanske drabbats av valutaändringar och på så sätt väljer och ha priserna bara på nätet .
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: Kataloger utan pris.

Hej1 menar du att företag som ger ut kataloger utan pris endast godtar euro eller US dollar. Varför är då katalogerna på Svenska.
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Kataloger utan pris.

Det är väl KAMA som har börjat med kataloger utan priser. Meningen är att grossisternas kataloger ska kunna användas av detaljister, vilka enligt lag ska har fri prissättning.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Kataloger utan pris.

Hej1 menar du att företag som ger ut kataloger utan pris endast godtar euro eller US dollar. Varför är då katalogerna på Svenska.

Jag menade att en del kanske ger ut en katalog och eftersom en del gör många utlandsköp så kan ju priset på vara (dumt nog) variera om euron står högt eller lågt , detta är givetvis bara en gissning från min sida .

Så har dom även i Teknikmagasinets katalog .

Jag anser ju att dom skall ju sätta priserna så dom kan tåla en viss % höjning på valutan .
 
Toppen