• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kartor

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Vilken karta är bäst att använda i navigatorn? Har själv använt TeleAtlas.

Kurt
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Kartor

Hej där
Jag tror att valet av kartmaterial är väldigt individuellt och oerhört subjektivt. Frågar du mig så är jag stark anhängare av TomTom efter att tidigare ha använt Navigon. Men sök gärna upp klubbkompisar i din närhet och be och få titta på deras kartor, så kanske du hittar din egen favorit.
Lycka till
Staffan i Maja
:D
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Kartor

jag tror det är Teleatlas-kartor till Tomtoms navigator mjukvara
tillverkarna av mjukvara för navigatorerna köper kartmaterial från någon kartleverantör och du kan inte själv välja någon annan kartleverantör till den mjukvara du valt, det finns i o för sig några små shareware program som kan använda inscannande bilder som karta men då får du inte den noggranhet och möjlighet att söka på gatuadresser som man ofta behöver
hej förresten och tack för senast
 
Senast ändrad:
F

F.d. 13265

Guest
Sv: Kartor

Hej.
Har ingen aning men köpte an Nuvi 660 till parisresan i april och valde att bila utanför betalvägar och det innebar miljoner byar och småvägar och endast vid ett tillfälle ville han lotsa mig fel när jag hade missat en korsning. Annars helt exemplarisk vilken kartleverantör som nu Garmin valt.
h/johan316
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen