• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kartor i mobilen

GöranG

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2024
Hej!
Jag har köpt kartor till iGO. Dessa använder jag i min iPad. Hur gör jag för att även kunna använda dessa i min mobil?/ Mvh Göran
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Kartor i mobilen

Hej Göran! Hade samma problem häromdagen och lärde mig principen. Kartorna måste tankas ner i mobilen i vilket fall som helst om du inte ska tillämpa "delning" mellan dina enheter (överkurs).

Jag valde "Butik", "Köpta artiklar" och "Återställ köp" samt tankade ner 2016 Q4...
/ranko
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Kartor i mobilen

Nu förstod jag inte? Jag har IGO i plattan och vill ha samma i mobilen gör jag återställ köp på plattan så försvinner väl kartorna i plattan. Knarrevik skrev något om samma enhetsid på bägge apparaterna var nödvändigt?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kartor i mobilen

Nei det er kunde id i shoppen som må være lik. Det er ikke enheten som ha kjøpt varen men kunden. Skulle likt å ha dette prinsipp hos Microsoft også :D har Office Pro på en PC skulle ha den på en annen også.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Kartor i mobilen

Nu förstår jag inte?
1) Ta ner IGO appen till mobilen och bekräfta Apple-id om du får frågan.
2) Öppna IGO appen och välj "Butik", "Köpta artiklar" och "Återställ köp" och se vad som händer!
3) nu klickar du på "Europa" raden och kommer till alla kartor. Välj nu kartor som du vill tanka ner i mobilen.

Har du köpt IGO eller en annan App på nätet, då är din betalning redan registrerad för ditt apple-id, vet inte hur det fungerar på androider men borde fungera likadant! Har du testat?
 
Toppen