• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan Walkera QR W100S WIFI vara något?

I

Ice-Man

Guest
Är lite sugen på en FPV Quadracopter att leka med. Jag är inte intresserad av nån superpryl för 10k utan bara just en leksak.
Jag har ramlat över denna: QR W100S(ios,Android)_Walkera
Kan det vara något? Den kostar 1.495:- inklusive en DEVO-4 sändare. Den går att använda både med Android och Appleprodukter. Den finns även utan sändare 300:- billigare om man vill flyga mha telefonen. Tror dock att sändare ger en betydligt exaktare flygning då man slipper WiFi-fördröjningen.

Här finns en reklamvideo: Walkera QR W100S Mini 5" FPV WIFI RC Quadcopter - YouTube
Här finns en kort test: New Walkera QR W100s Quadcopter with FPV and Wifi Review - YouTube

Tror jag måste åka o handla lite.... :)
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Kan Walkera QR W100S WIFI vara något?

Den ser helt ok ut, tror att man skall välja med sändare har flugit endel via wifi på telefon och det blir inte detsamma.
I den prisklassen finns en annan jag skulle tagit en titt på som verkar trevlig;

X4 FPV MicroTechnology

Lars
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Kan Walkera QR W100S WIFI vara något?

Jo, flygning med sändare verkar vara det som gäller om man vill ha lite precision i flygningen.
Hubsan X4 är ju så pytteliten att man knappt kan se den en bit iväg. Jag skulle vindlugna dagar vilja kunna flaxa lite utomhus o titta på omgivningarna.
Vad finns det för fördelar resp. nackdelar med W100S respektive X4 (H107D)?
 
Toppen