• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kan inte hitta reservdel (luftrenare) till min Fendt 560 1993 (Ducato 2.5 D)

almungefrederik

HBK Intresserad
Inlägg
7
Kommun
Uppsala
Hej på er!

Imorse gick luftrenaren på min HB upp i rök. Jag försökte startar med startgas som exploderade(klantig hantering), so nu är luftrenaren, alltså burken som luftfiltret sitter i, i små delar.

Jag har kollat överallt (Fiat, bildeslbasen, hemnet, via Facebook, tyska e-bay, olika bilskrotar....) och kan inte hitta en sån. Så klart brinner den lite i knutarna, vi ska egentligen fara iväg på måndag. Skulle det finnas fräscha slangar så skulle det inte vara fel heller.

Tips tas tacksammast emot.

Med vänlig hälsning,
Frederik
 

almungefrederik

HBK Intresserad
Inlägg
7
Kommun
Uppsala
TACK! det är en option, ska ser om han är villig att skicka, Om någon hittar en något närmare eller ha en liggande fortsätter gärna tipsa. trevlig kväll
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
tack! Pratade med de imorse (alla verkar tippas om just den bilskrot) dock var den redan såld.

Om jag inte är helt fel ute så vill jag minnas att den här luftburken används på FIAT Ducato 2,5D/TD & 2,8 D/TDI/iDTD åtminstone upp till årsmodell 2001. Jag hade den på min förra HB som var en 2,5TD från -91 & har samma på min nuvarande som är en 2,8 TDI.
Här kommer fler demonteringobjekt.
Demonteringsobjekt (endast delförsäljning) till Fiat Ducato 94-01 | Köp dina begagnade bildelar här
 
Toppen