• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan ej stäng av AC i bodel

tojon

FD HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
9265
Medlemskap
2022
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,8
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: Hymer
Husbilsmodell: 544
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej

Jag har ett problem med AC i bodelen. För AC:n den ska fungera måste jag slå på en konverter som finns monterad i bilen, så långt all väl. Problemet är att om jag vill använda konverten till annat, t.ex att köra en hårfön på 220 v så startar även AC:n och går ej att stänga av.

Det går att slå av kylan men den surrar och går hela tiden, fläkten går att ställa på lägsta läge men inte slå av helt.

Nu undrar jag om nån har nåt tips. Skulle gärna vilja ha en instruktionsbok på AC:n, jag kan inget om sånt är. Syns inte vilket fabrikat det är, kanske på den del som sitter monterad på taket, men jag har inte varit upp och tittat.

Tacksam för alla tips.

Tommy J
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Det funkar alltså inte om du håller inne on/off 2-5 sekunder?

Det är inte säkert att den stänger av sig direkt.

Känner du nåt motstånd i on/off knappen. Det ska ju kännas ett litet "klick" i knappen.
 

tojon

FD HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
9265
Medlemskap
2022
Jag har även provat att hålla in on/off knappen ett flertal sekunder, men det händer tyvärr inget. Det känns att det "klickar till" i knappen när jag trycker in den.
 
Toppen