• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Justera stolarnas djupledsförflyttning

F

F.d. 53700

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: 250x
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3 130hk
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: Globebus i1
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Inredning
Hej,
Går det att justera stolarnas skenposition alt. ändra stopplägena? Stolarna går att skjuta väldigt långt fram men kommer inte så långt bak. Helt ok när man kör men när man vänder stolarna mot bordet så sitter man för nära även i det bakre läget.
Det är snurrbara Maguti-stolar i en Fiat från 2008.
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Jag har en Globe4 ock den har samma inredning som er.Skenorna kan du nog inte flytta .Vad jag gjorde var att bilratten är justerbar så jag tryckte in den i bottenläget, flyttade bordet på glidskenan lite grann mot soffan .

Nu har jag gott om plats både vid ratt ock bord

Mvh. Leffe
 
F

F.d. 53700

Guest
Tack för svar.
Märker dock nu efter en dryg vecka på resande fot att det inte hjälper. Jag är 170cm kort och kör med stolen i bakersta läget och upplever ändå att pedalerna är något för nära!
Tacksam för hjälp att lösa detta, om möjligt!?
 
F

F.d. 53700

Guest
Fixat!! :)
Några av skruvarna i skenan som fäster upp i stolarna hade börjat gänga ur sig. Efter iskruvning med lite gänglåsning går de nu ytterligare 20cm bak!
 
Toppen