1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Juicefasta

Tråd startad i 'Hälsoresan' av Per&Monica, 20 Januari 2018.

1. Per&Monica

Per&Monica HBK Medlem

Kommun:
    Höganäs
    Hemsida:
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    18158
    Tjena på er,

vet inte hur många som gjort en juicefasta men är inne på dag 10, sista dagen i på denna resan [​IMG]

Såg en dokumentär som jag kan rekommendera

Fat Sick and Nearly Dead

har aldrig fastat tidigare och med juice som man själv gör var det inte så svårt. Klart att suget att plocka in saker i munnen finns men hungrig har jag inte varit.
    Känner sig pigg o rask, full av energi samtidigt fick man en kickstart till kanske lite bättre vardagshälsa. O kanske ett ännu mer aktivt husbilsliv .

Utvägning i morgonbitti, hoppas jag fått några kilo till i mer lastvikt på bilen.

ha det // Per

Tommy-59, BoEr och 75NyFas gillar detta.
  2. Livibil

Livibil HBK Medlem

Kommun:
    Oskarshamn
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11764
    Några extra kilo att lasta får du säkert den första veckan men sedan kommer kilona tillbaka. Fasta är ingen hållbar bantningsmetod. Vill du leva glad, lycklig och lagom tung under längre tid skulle jag rekommendera att läsa Happy Food

3. Per&Monica

Per&Monica HBK Medlem

Kommun:
    Höganäs
    Hemsida:
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    18158
    Tjena,
    Fastan använder jag inte som bantningskur utan som kickstart och utrensning. Ev viktminskning är en bonus.

Kickstart tror jag på då är det mer motiverat att jobba vidare.....

Tycker jag.

Ha det // Per

4. lata dagar

lata dagar HBK Medlem

Kommun:
    Borås
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    13323
    Hej på er därute !!
    En fråga till er som har diabetes typ 2 hur hittar man bra varor i Tyskland ,vi kan inte tyska
    vore intressant att veta hur ni planerar inför resor i andra länder, då detta är helt nytt för oss.
    Mvh Lata dagar

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.